Cairns en watervallen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu Cairns en watervallen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu

Cairns en watervallen

Door: Erik de Best

Blijf op de hoogte en volg Erik

06 November 2014 | Australië, Cairns

Dinsdag 28 oktober is de eerste dag dat ik alleen aan het reizen ben, Ik ben heel benieuwd hoe ik het allemaal ga vinden. De eerste dag was wel een beetje vreemd en stil maar ook leuk. Vandaag ben ik Townsville uitgereden en langs de weg kwam ik een bord tegen dat er een waterval de volgende links is. Dus daar ben ik linksaf gegaan via een steile en smalle weg omhoog en met rechts van mij een steile afgrond, erg gaaf om te rijden. De waterval zelf was ook erg mooi om te zien.

Ik ben benieuwd hoe de komende dagen/weken er voor mij gaan uitzien. Ik heb contact met twee Duitse meiden met wie ik de buurt van Cairns kan bekijken en wandelingen kan maken ook heb ik het telefoonnummer van een oude man (john, wiens vrouw is overleden en daarom genoeg tijd heeft) die mij graag Cairns laat zien. Ik laat het allemaal op mij af komen.

Woensdag ben ik vanuit Ingham richting Mission Beach gereden onderweg ben ik gestopt om een waterval te bekijken, deze was uiteraard mooi, ik ben de naam vergeten maar de foto's heb ik nog. Bij de waterval is ook een camping waar ik toevallig twee Nederlanders van over de 70 tegen kwam. Super lief toen ik zei dat ik een beetje licht in mijn hoofd was ging die mevrouw meteen pannenkoeken voor mij bakken, heerlijk en hartstikke aardig natuurlijk. Daarna ben ik door gereden naar Mission Beach. Ik vond het wel mooi maar niet super wauw, fantastisch misschien komt dit omdat ik al verwend ben met al het moois van Australie.

Donderdag ben ik naar drie watervallen gereden waaronder de Millaa Millaa waterval. stuk voor stuk weer schitterend maar de weg er naartoe is ook benoemenswaardig, mooie dalen, regenwoud en mooie uitzichten. Vervolgens ben ik door gereden naar Cairns. mijn eerste indruk is dat het best wel een leuke stad is met een hoop backpackers. Ik blijf nu twee nachten in een hostel om nieuwe mensen te ontmoeten en hopelijk ook nieuwe reismaatjes te vinden.

vrijdag heb ik een advertentie gezet op Gumtree en ben bij allemaal hostels langs geweest waar ik briefjes heb opgehangen. In de avond was het Haloween wat zeer gezellig was. Haloween is hier zo veel groter dan in Nederland iedereen gaat uit, en heeft zich verkleed en make-up op.

Ik heb in het hostel 2 jongens uit Israel ontmoet en heb hun meegenomen naar de Mossman Gorge ten noorden van Cairns de weg er naar toe is prachtig omdat je een groot stuk langs de kust rijdt. De Gorge zelf was ook leuk op sommige plekken gezwommen en van rotsen gesprongen.

Op maandag had ik een tour(Uncle's Brian) dit was echt een super tour. met een stuk of 20 andere backpackers gingen we het regenwoud in en zijn naar 4 verschillende plekken geweest. In de bus moestten we allemaal leuke spelletjes doen en meezingen waardoor je een band krijgt met de andere backpackers. We hebben verschillende watervallen bezocht en daar ook gezwommen zoals bij Millaa Millaa waar je onder de waterval door kan zwemmen en de waterval van de andere kant kan bekijken maar mijn favoriet was Josephine Falls. hier kan je van een natuurlijke waterglijbaan af en er hangt een liaan waar ik Tarzan even heb nagedaan. Ook kan je van een hoge rots het water inspringen. Op het einde gingen we nog proberen het vogelbekdier te spotten maar ik heb hem helaas niet gezien, anderen wel. Op deze tour heb ik een Duits meisje ontmoet Maggie, samen met haar ben ik de dag na de tour naar twee stranden gereden ten noorden van Cairns en naar Kuranda gereden waar een leuke markt schijnt te zijn maar wij waren er om 3 uur en het hele dorp was uitgestorven. Daarna hebben we ergens gratis overnacht en zijn de dag erna naar watervallen gereden die ik nog niet gezien heb. Ik denk dat ik nu bijna alle watervallen gezien heb alleen de Wallaman falls ontbreekt nog aan mijn lijsje.

Ik heb helaas nog niemand gevonden die met mij mee naar Alice Springs en Perth wil rijden. wel is er een stel met een eigen auto die volgende week gaan rijden, dus als ik niemand kan vinden ga ik samen met hun reizen. want ik wil eind november in Perth zijn zodat ik de auto aan Iris kan geven en dat ik dan naar Nieuw Zeeland vlieg om samen te gaan reizen met Coen, een jongen die ik ken van de eerste week in Sydney.

Ik ga nu proberen om te gaan wwoofen

  • 08 November 2014 - 20:15

    Rimke:

    Jees man, wat maak je een hoop mee! te gek!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Erik

Hallo iedereen, 9 september vertek ik naar Sydney, iedereen die het leuk vind om te lezen wat ik aan het doen ben kan dat hier doen. Zoals het plan nu is begin ik in Sydney en reis ik samen met Iris Bakker naar het noorden via de kust langs de goldcoast en Brisbane naar Cairns. vanuit daar willen wij het vliegtuig pakken richting Auckland in Nieuw Zeeland. daar willen wij vooral het zuideiland rondreizen. Vervolgens vliegen we naar Perth aan de westkust. daar zijn wij van plan om een 2e hands auto te gaan kopen en daarmee via de kust langs Broome en nationale parken naar Darwin te rijden. vanuit Darwin rijden we dwars door het Red Centre naar Alice Springs en Ayers Rock. om uiteindelijk in Melbourne te eindigen. Misschien dat ik op de terugvlucht nog even uitstap in Bangkok om daar nog een maandje te reizen. Dit is nu het plan maar het zal nog wel 739 keer veranderen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 11098

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: