Einde van de oostkust en Syndey - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu Einde van de oostkust en Syndey - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu

Einde van de oostkust en Syndey

Door: Erik de Best

Blijf op de hoogte en volg Erik

28 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Hallo hier dan eindelijk weer eens een verslag van mij. Helaas is het schrijven er een beetje heel erg bij ingeschoten. ik kan ook niet alles meer goed herinneren maar ik ga een poging wagen.
Na Rockhampton hebben we een stuk naar het zuiden gereden en hebben overnacht op een prachtige plek waar we de enige waren het enige nadeel was dat er super super super veel muggen waren waardoor we helemaal zijn lek gestoken. ik was wel meer dan 40 keer gestoken. De dag erop zijn we naar 1770 en Agnes water gegaan. Dit is een mooi stukje van de oostkust die ik vorig jaar gemist heb dus voor mij was het ook allemaal nieuw. in 1770 hebben we bij een uitkijk punt 2 walvissen gezien van zeer dichtbij vooral voor Sacha was dit tof omdat ze die nog niet gezien had. Daarna zijn we naar Hervey bay gereden en hebben daar twee nachten overnacht en Sacha heeft vanaf daar een dagtour gedaan naar Fraser Island wat ze erg mooi vond. ik bleef in Hervey bay en had een regel dagje. Daarna zijn we naar Rainbow beach gegaan wat een zeer mooi stukje natuur is. Na rainbow beach zijn we naar Noosa Heads gereden waar Sacha haar vriendin Naomi weer ontmoet heeft. Naomi komt uit Schotland en de 2 hebben elkaar in Australië ontmoet en veel met elkaar opgetrokken. voor Naomi hadden we lekker gekookt en het was een gezellige avond. Daarna door naar Brisbane waar ik nog niet eerder was geweest het is best een leuke stad maar uiteindelijk is het gewoon weer een andere stad..het lijkt allemaal op elkaar. Tijdens mijn reizen ben ik er achter gekomen dat ik toch echt wel de natuur prefereer boven de drukte van de stad. De dag erop hebben we de drukte van Brisbane achter ons gelaten en zijn we naar Springbrook en Lamington national park gegaan. Dit zijn twee prachtige parken met beide een schitterend uitzicht. in Springbrook is ook de Natural Bridge dit is een waterval in een soort van grot heel tof om te zien. Bij 1 van onze wandelingen hield ik mijn bijna opgegeten appel in de lucht en er kwamen allemaal papegaaien op mij af, ze zaten op mijn hoofd, schouders en arm best geinig om mee te maken. Helaas hadden we aardig wat regen hier en dat bleef zo de komende 2 weken. We zijn een week in byron bay gebleven met helaas een hoop regen en wind maar alsnog een mooie tijd gehad. Vanaf Noosa tot Byron bay voelde ik mij niet lekker met hoofdpijn en duizeligheid. ook moest ik vaak naar het toilet. Dus is Byron bay naar het ziekenhuis geweest en ik had een urinebuis infectie en daarnaast was ik ook uitgedroogd, dus veel water gedronken en een anti biotica kuur gekregen en nu voel ik mij weer als de oude Erik. omdat het nog steeds regende hebben Sacha en ik besloten om vrij snel door te rijden naar Sydney een andere goede reden was dat we beide geen geld meer hadden en snel werk moesten vinden. De eerste week in Sydney verbleven we in een hostel in Collaroy. maar na een week hadden we nog steeds geen werk gevonden en met ons laatste geld hadden we een ander hostel gevonden in Coogee dat is in het oosten van Syndey, daar hadden ze een klein boekje met telefoon nummers van mensen in de bouw die af en toe backpackers nodig hebben. Na een aantal keer bellen had ik raak, ik kon de dag erna beginnen bij Marti een aardige man die zijn eigen bedrijf heeft. ik dacht dat ik voor 1 dag werk had maar Marti vond mij een goede werker vraagt mij nu elke dag om voor hem te werken. Hij heeft net een nieuw huid gekocht aan het water met een grote tuin waar ik de meeste dagen aan het werk ben, ook help ik zo af en toe de buren van Marti. en sommige dagen help ik Marti bij 1 van zijn klussen ergens in Sydney, dan ben ik vooral bouw afval aan het opruimen. Sacha heeft ook werk gevonden het duurde even bij haar maar ze heeft nu zelfs drie baantjes, in een schoenenwinkel genaamd Camper, een deftige kruiden winkel en ook werkt ze nog als serveerster.
De eerste paar weken hadden we beide amper geld om onze huur te betalen. die tijd is gelukkig over en we gaan zo af en toe uit eten, een nacht uit en ik ben naar een voetbalwedstrijd tussen Syndey fc en melbourne city geweest. bij Melbourne is John van het Schip trainer. ook hebben Sacha en ik een BBQ gehad bij oude bekenden van mij, Rob en Nick. Deze twee mannen hadden Jeroen, Paul en mij een lift gegeven naar de Bungle Bungles. Dit was een zeer gezellige avond.
25 november vlieg ik naar Tasmania om daar mijn laatste trip in Australië te doen. De komende weken ga ik even uitzoeken hoe ik daar ga reizen. Misschien met een tour of misschien met andere backpackers een auto huren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Erik

Hallo iedereen, 9 september vertek ik naar Sydney, iedereen die het leuk vind om te lezen wat ik aan het doen ben kan dat hier doen. Zoals het plan nu is begin ik in Sydney en reis ik samen met Iris Bakker naar het noorden via de kust langs de goldcoast en Brisbane naar Cairns. vanuit daar willen wij het vliegtuig pakken richting Auckland in Nieuw Zeeland. daar willen wij vooral het zuideiland rondreizen. Vervolgens vliegen we naar Perth aan de westkust. daar zijn wij van plan om een 2e hands auto te gaan kopen en daarmee via de kust langs Broome en nationale parken naar Darwin te rijden. vanuit Darwin rijden we dwars door het Red Centre naar Alice Springs en Ayers Rock. om uiteindelijk in Melbourne te eindigen. Misschien dat ik op de terugvlucht nog even uitstap in Bangkok om daar nog een maandje te reizen. Dit is nu het plan maar het zal nog wel 739 keer veranderen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 11047

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: