Laatste week met Monique en Iris - Reisverslag uit Townsville, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu Laatste week met Monique en Iris - Reisverslag uit Townsville, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu

Laatste week met Monique en Iris

Door: Erik de Best

Blijf op de hoogte en volg Erik

28 Oktober 2014 | Australië, Townsville

Dinsdag 21 oktober is Monique gaan duiken en Iris en ik hebben een wandeling gemaakt in de buurt van Airlee beach met een mooi uitzicht op de Whitsunday eilanden. In de avond ben ik met andere backpackers uit geweest in Airlee Beach met live muziek wat wel gezellig was. De dag erna hebben we onderweg afgesproken met Joost, Max en Marlous die we kennen van de eerste week in Sydney, het was erg leuk om hun weer te zien en onze verhalen te delen. helaas toen we aan het auto rijden waren naar Joost, Max en Marlous reed er een vrachtwagen ons tegemoet en er vielen allemaal kleine stenen vanaf tegen ons voorruit. één steen raakte ons raam zo goed dat er een grote ster in kwam. Dus toen moesten we in plaats van een camping een garage opzoeken. Gelukkig hadden we O'brien(soort van carglass) snel gevonden en de service was ook top. We konden een camping opzoeken en de dag erna zou iemand langs komen om het raam te vervangen. Dit geintje kostte alleen wel 260 dollar, best wel balen.

Onze lieve Brabantse Monique is zaterdag naar Sydney gevlogen om daar in de buurt Wwoof werk te gaan doen. Het was zeer gezellig met Monique en we gaan haar ook zeker missen! Nu zijn Iris en ik opzoek gegaan naar een nieuw reismaatje die met ons mee wil naar Alice Springs en Perth, Omdat Iris nog graag een maand wil werken voordat ze gaat samen reizen met Roland moestten we iemand voor woensdag vinden. Dit is niet gelukt en dus vliegt Iris nu naar Perth en gaat daar werk proberen te vinden. Ik reis nu met de auto eerst naar Cairns en van daaruit rijd ik naar Perth via Alice Springs, Ik hoop in Cairns één of twee nieuwe reismaatjes te vinden(ik denk dat dit wel te doen is). Als ik aangekomen ben in Perth vlieg ik naar Nieuw Zeeland om daar een paar weekjes het zuider eiland te bekijken. Het plan is daarna om oud en nieuw te vieren in Sydney met een hoop Nederlanders die ik ken van de eerste week.

Zaterdagmiddag hebben we Jeroen en Paul ontmoet in Townsville die we ook kennen van de eerste week in Sydney, het is erg leuk om hun verhalen te horen en te horen wat zij hebben meegemaakt. We sliepen op dezelfde gratis camping en we hebben er een gezellige avond van gemaakt, helemaal leuk.

Maandag zijn Iris en ik naar de Billabong sanctuary gegaan, hier zie je allemaal krokodillen, koala's, kangaroes en Emu's. Het was wel leuk maar we hadden er toch meer van verwacht, het is meer een dierentuin voor kleine kinderen.

Vanmiddag ga ik voor het eerst in mijn uppie rijden, ik heb er zin in maar ik vindt het ook een beetje spannend. Maar het moet vast wel goedkomen er zijn genoeg andere backpackers, so we will see.

  • 28 Oktober 2014 - 12:45

    Miranda Hoogcarspel:

    Hoi Erik,

    Wat schrijf jij leuk over alles wat je meemaakt. Klinkt echt allemaal zo geweldig! Ik volg je op facebook en vind het een geweldig avontuur wat je bent aangegaan. Nu even tijdelijk alleen op reis, maar dat lukt ook vast wel, pas goed op jezelf,

    Liefs Miranda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Erik

Hallo iedereen, 9 september vertek ik naar Sydney, iedereen die het leuk vind om te lezen wat ik aan het doen ben kan dat hier doen. Zoals het plan nu is begin ik in Sydney en reis ik samen met Iris Bakker naar het noorden via de kust langs de goldcoast en Brisbane naar Cairns. vanuit daar willen wij het vliegtuig pakken richting Auckland in Nieuw Zeeland. daar willen wij vooral het zuideiland rondreizen. Vervolgens vliegen we naar Perth aan de westkust. daar zijn wij van plan om een 2e hands auto te gaan kopen en daarmee via de kust langs Broome en nationale parken naar Darwin te rijden. vanuit Darwin rijden we dwars door het Red Centre naar Alice Springs en Ayers Rock. om uiteindelijk in Melbourne te eindigen. Misschien dat ik op de terugvlucht nog even uitstap in Bangkok om daar nog een maandje te reizen. Dit is nu het plan maar het zal nog wel 739 keer veranderen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 11098

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: