Van Kakadu tot aan wwoofen in Mareeba - Reisverslag uit Mareeba, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu Van Kakadu tot aan wwoofen in Mareeba - Reisverslag uit Mareeba, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu

Van Kakadu tot aan wwoofen in Mareeba

Door: Erik de Best

Blijf op de hoogte en volg Erik

05 Augustus 2015 | Australië, Mareeba

Hallo iedereen,
Na de Jumping Croc tour zijn de broers en ik Kakadu np in gereden en bij een rest stop ons kamp opgezet. Nu werden we al Door verschillende mensen gewaarschuwd voor de mosquito's maar goed wij zijn al 10 maanden in Australië dus wij dachten laat maar lekker lullen die mensen het zal vast niet zo erg zijn. En we hebben ook altijd nog Aeroguard(anti muggen spul) Na het eten waren we een serie aan het kijken op de laptop maar dit was gewoon niet mogelijk Door alle muggen de Aeroguard hielp niet en we werden door onze kleren heen gestoken dus gestopt met de serie en naar bed gegaan om half 8. De dag erop zijn hebben we een kleine wandeling gedaan en hebben we aboriginal rots tekeningen gezien. Ik heb het al eerder gezien maar nog niet zoveel en zo duidelijk zichtbaar. In de middag zijn we naar een waterval gegaan waar je kon zwemmen en het water was heerlijk warm. En in de avond zijn we vroeg naar bed gegaan omdat we allemaal super moe waren vanwege de nacht ervoor. De ochtend erop nadat we lekker ons ontbijt op hadden zijn we naar een andere waterval gegaan. Hier voor moet je eerst een steile wandeling omhoog maken voordat je er bent. Vanaf onder kan je waterval goed zien maar van bovenaf kan je in de waterval zwemmen en over de rand kijken naar beneden, best wel heel tof. in middag zijn we op een betaalde camping gaan staan en hebben een BBQ gehad omdat het de laatste dag was met mij en de jongens. De ochtend erop ben ik om 9 uur vertrokken van Katherine naar Townsville oftewel ik moest 2400 kilometer rijden. Dit heb ik in 3 dagen gedaan. En dit ging best prima. Ik moest nog wel even oppassen voor een paar Emu's, kangaroos en geitjes langs de weg maar niks geraakt gelukkig. In Townsville aangekomen heb ik voor drie dagen gezocht naar werk maar kon helaas helemaal niks vinden voor twee weken. Iedereen wil dat ik meteen drie maanden blijf. Nou dat ga ik dus mooi niet doen. Jeroen en Paul waren sneller dan verwacht in Townsville dus die heb ik weer ontmoet. Ik heb weer een aantal dagen met de jongens doorgebracht van Townsville tot Cairns hier hebben we ongeveer 5 dagen over gedaan. We zijn bij natural rock slides geweest maar hebben ook aardig wat regen gehad. Tijdens deze dagen heb ik ook Marit (de vriendin van Jeroen) en Suuz ontmoet wat erg gezellig was. Omdat ik geen werk kok vinden heb ik besloten om weer te gaan wwoofen. Ik heb een adresje gevonden in de Tablelands in een plaaatje genaamd Mareeba. Ik ben hier op een maandag begonnen en ik blijf hier Tot 10 augustus. Ik ben bij een stel van in de 50 jaar John en Claire genaamd. Ze hebben een huis met een aantal hectare aan tuin. Elke dag In de ochtend en eind van de middag zijn er wallabies. Ik slaap niet bij hun in huis maar in een schuur die ze hebben omgebouwd tot een huisje, ik heb hier mijn eigen keuken en badkamer. Claire vraagt af en toe aan mij wat ik in mijn koelkast wil en dan kan ik alle dingen opnoemen die ik lekker vind ik heb zelfs een doos met bier gekregen, en in de avond kookt Claire voor ons drieën. Mijn werkzaamheden zijn samen met John een nieuwe schuur bouwen en tuinieren. Ik leer hier motor en vrachtwagen rijden wat best wel tof is. De broers en Marit zijn ook twee dagen langs gekomen en we hadden een BBQ en konden lekker in de jacuzzi (wat een vervelend leven heb ik toch ook). Zondag ga ik met John mee goud zoeken met een metaal detector, John kan zelfs van goud zoeken leven en het is zeer interessant Om te weten wat er allemaal bij komt kijken. Met een beetje geluk vinden we goud en dan mag ik een klein deel van de winst houden.

  • 05 Augustus 2015 - 12:33

    Miranda Hoogcarspel:

    Hoi Erik,
    Klinkt weer heel gezellig en avontuurlijk allemaal, bedankt voor je verslag. Het leven hier gaat gewoon z'n gangetje, ijsbeertje loopt lekker, vrijdag gaan rob en ik voor 10 dagen naar kreta en Sanna en Femke houden dan de ijsbeer draaiende. Wel niet zo avontuurlijk allemaal, maar 10 dagen op het zwarte zand van mirtos liggen lijkt ons heerlijk, kijk alweer uit naar het volgende reisverslag, toi, toi, toi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mareeba

Erik

Hallo iedereen, 9 september vertek ik naar Sydney, iedereen die het leuk vind om te lezen wat ik aan het doen ben kan dat hier doen. Zoals het plan nu is begin ik in Sydney en reis ik samen met Iris Bakker naar het noorden via de kust langs de goldcoast en Brisbane naar Cairns. vanuit daar willen wij het vliegtuig pakken richting Auckland in Nieuw Zeeland. daar willen wij vooral het zuideiland rondreizen. Vervolgens vliegen we naar Perth aan de westkust. daar zijn wij van plan om een 2e hands auto te gaan kopen en daarmee via de kust langs Broome en nationale parken naar Darwin te rijden. vanuit Darwin rijden we dwars door het Red Centre naar Alice Springs en Ayers Rock. om uiteindelijk in Melbourne te eindigen. Misschien dat ik op de terugvlucht nog even uitstap in Bangkok om daar nog een maandje te reizen. Dit is nu het plan maar het zal nog wel 739 keer veranderen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 11048

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: