Capricorn Caves, Finch Hatton Gorge en Whitsundays - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu Capricorn Caves, Finch Hatton Gorge en Whitsundays - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu

Capricorn Caves, Finch Hatton Gorge en Whitsundays

Door: Erik de Best

Blijf op de hoogte en volg Erik

21 Oktober 2014 | Australië, Hervey Bay

Zondag 12 oktober zijn we naar de Capicorn caves gegaan. Hier hebben we een rondleiding gekregen van een gids die leuk kon vertellen over de grotten. Deze grotten zijn ontdekt door een man(ik ben zijn naam vergeten) die alles met kaarslicht in kaart heeft gebracht. vaak waaide zijn kaars halverwege de grotten uit en kon hij op handen en voetn de door de vleermuizenpoep zijn weg terug vinden(hij liever dan ik). In één van de grotten heb je een prachtige akoestiek. hier worden dan ook zo af en toe bruiloften in gehouden. De dag erna wilden we naar een camping aan zee. om daar te komen moesten we een weg van 100km zandweg volgen. Helaas konden we de weg niet vinden wat mischien ook wel goed is omdat als we wel problemen krijgen we erg ver van de bewoonde wereld zitten. Uiteindelijk zijn we naast de Bruce highway gaan staan op een rest area, niet erg veel aan. Maandag zijn we weer verder naar het noorden gereden naar Carmila. hier hebben we een prachtig plekje gevonden pal aan het strand. Elke keer denk ik dat we niet dichter bij het strand kunnen slapen maar dat is toch wel zo. Als het eb word kan je ongeveer 300 meter uit de kust lopen voordat je bij het water komt. In de avond hebben we weer eens een keer een kampvuurtje gemaakt, ook niet verkeerd.

Dinsdag en woensdag zijn we naar Cape Hillsborough gereden. dit was een mooie camping aan een baai waar allemaal kangaroes rondlopen. In de ochtend rond kwart over 5 zijn de kangaroes op het strand dit is wel een gaaf gezicht vooral met de zonsopgang erbij, daarna toch maar weer ff lekker mijn bedje ingedoken. We wilden naar het schiereiland lopen met eb maar we moesten halverwege toch maar omkeren want we hadden geen schoenen aan en sommige stenen waren zeer scherp om op te staan. De dag erna ben ik wezen hardlopen langs het strand met de zon in mijn rug, wat was dat heerlijk zeg! Monique en Iris probeerden een kokosnoot uit de boom te halen zonder succes toen wilden ze een ladder vragen bij de balie. in plaats van een ladder te krijgen zou er een mannetje eind van de middag een paar kokosnoten uit de boom halen, we mochten zijn machete lenen om ze zelf open te maken. De locals hier zijn zo aardig iedereen is oprecht benieuwd naar onze reisplannen. In de middag zijn we landinwaarts gereden naar de Finch hatton Gorge. Hier is een prachtige wandeling door het regenwoud ook zijn we naar twee watervallen gelopen waar we een verfrissende plons hebben genomen.

Vrijdagochtend zijn we naar Airlee Beach gereden en hebben een beetje in de zon gelegen want ons bruine kleurtje ging alweer een beetje weg, dat kan natuurlijk niet. De dag erna hebben we ook een chill dagje gehad in Airlee beach, in de middag kwamen we andere Nederlanders tegen die we kennen van de eerste week in Sydney, met hun hebben we in de avond gebarbecued bij een public BBQ, Dit was zeer gezellig ook erg leuk om al hun verhalen te horen.

Zondag zijn we met een zeilboot naar de Whitsundays gegaan dit is een eilandengroep met prachtige wateren, stranden en koralen. Ikzelf ben niet zo van het snorkelen dacht ik totdat ik het water indook. Wauw! wauw! wauw! wat is het Great Barrier Reef mooi, zoveel kleuren om je heen, heel helder en honderden vissen om je heen die totaal niet schuw zijn, echt fantastisch. Na het snorkelen hebben we een kleine wandeling gemaakt naar een uitkijkpunt hier kwamen we een nest met mieren tegen. De mieren hebben een geel/groen achterwerk en als je dat likt proef je citroen/limoen dit moest ik natuurlijk ook even proberen. In de avond heb ik op dek gelegen en naar vallende sterren gekeken.

De dag erna was het iets minder mooi weer, aardig wat wind en een beetje regen helaas. Deze dag zijn we naar Whitehaven Beach gegaan helaas ging het hier net regenen wat wel balen is want met zonnig weer is het nog mooier maar alsnog is Whitehaven prachtig door zijn super witte strand en het uitzicht op de andere eilanden.

• 30 Oktober 2014 - 19:37

Malou:

leuk erik! en nu de hamvraag; proefde je citroen/limoen??

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Erik

Hallo iedereen, 9 september vertek ik naar Sydney, iedereen die het leuk vind om te lezen wat ik aan het doen ben kan dat hier doen. Zoals het plan nu is begin ik in Sydney en reis ik samen met Iris Bakker naar het noorden via de kust langs de goldcoast en Brisbane naar Cairns. vanuit daar willen wij het vliegtuig pakken richting Auckland in Nieuw Zeeland. daar willen wij vooral het zuideiland rondreizen. Vervolgens vliegen we naar Perth aan de westkust. daar zijn wij van plan om een 2e hands auto te gaan kopen en daarmee via de kust langs Broome en nationale parken naar Darwin te rijden. vanuit Darwin rijden we dwars door het Red Centre naar Alice Springs en Ayers Rock. om uiteindelijk in Melbourne te eindigen. Misschien dat ik op de terugvlucht nog even uitstap in Bangkok om daar nog een maandje te reizen. Dit is nu het plan maar het zal nog wel 739 keer veranderen.

Actief sinds 29 Jan. 2014