Fraser, walvissen en krokodillen - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu Fraser, walvissen en krokodillen - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu

Fraser, walvissen en krokodillen

Door: Erik de Best

Blijf op de hoogte en volg Erik

11 Oktober 2014 | Australië, Hervey Bay

Zondag 5 oktober zijn we met een tour naar Fraser Island gegaan, Toen we aankwamen moesten we meteen een 4x4 bus in en de buschauffeur reedt echt als een malle door het zand de bus ging alle kanten op wat echt gaaf was, lekker scheuren door het zand. We zijn als eerste naar Lake Mackenzie gereden, dit meer staat bekend om zijn zeer heldere water en het is dan ook echt prachtig! Daarna hebben we een wandeling gemaakt door een stukje tropisch regenwoud met bomen van meer dan 600 jaar oud. Vervolgens hadden we een buffet wat echt een feestmaal was voor ons omdat we de afgelopen tweeenhalf week op rijst en pasta hebben geleefd, nu hadden we vis, kip, worstjes en nog meer super lekker. Na de lunch zijn we naar Lake Wobby gegaan waar je eerst over een enorm zandduin heen moet om bij het meer te komen. In het meer zitten allemaal van die kleine visjes die aan je voeten gaan eten, en ik had er behoorlijk veel vergeleken met de anderen dus mijn voeten waren waarschijnlijk wel toe aan een schoonmaakbeurt. In de avond hebben we onszelf volgepropt met allemaal etenswaar dat wij drieen zelf nooit zouden kopen omdat het te duur is of niet lang houdbaar is. Na het eten heb ik van een Noorweegs stel iets ouder dan ikzelf snus geprobeert. Snus is een zakje tabak dat je onder je bovenlip doet voor ongeveer 20 minuten, in Noorwegen en Zweden doet iedereen het zeggen ze. Door de snus word je lekker rustig en kalm. Wat ze niet vertelden is dat de meeste mensen die het voor de eerste keer nemen vaak moeten overgeven. Dus ik voel me lekker chill en beetje ligt in mijn hoofd maar na een poos werd ik helemaal wit en begon ook een beetje te zweten en had het gevoel dat ik moest overgeven..... gelukkig kwam het niet zo ver en na een half uurtje op bed te hebben gelegen voelde ik mij weer goed, gelukkig.

De volgende ochtend zijn we met de bus naar het noorden gereden naar Indian Rocks, onderweg kon je nog kiezen om met een vliegtuig het eiland van bovenaf te bekijken in een Cessna vliegtuigje waar 6 personen in kunnen. Eerst dacht ik dit ga ik niet doen omdat ik het te duur vindt maar de eigenaar van het vliegtuifbedrijf vertelde zo enthousiast dat ik het wel moest doen en ik heb er spijt van, het is echt gaaf om op te stijgen en te landen vanaf het strand en het uitzicht over het eiland was ook echt de moeite waard. dit is de enige rotsformatie op het eiland en je hebt een mooi uitzicht op zee. Een paar mensen zagen een haai, ik helaas niet. Vervolgens zijn we naar de Champagne Pools gereden dit vond ik zelf een beetje tegen vallen. Het zijn een paar poeltjes naast de zee afgezonderd door rotsen. Het was er veel druk en het begon ook nog te regenen. Na de lunch zijn we naar Eli's Creek gereden wat dan weer echt prachtig is om te zien. Het is een zoetwater riviertje waar je door heen kan lopen of je mee laten nemen door de stroming naar de zee. Fraser Island is echt prachtig om te zien en ik raad het dan ook iedereen aan om te doen.

Op dinsdag 7 oktober hebben we een Whale watching tour gedaan, dit was ook echt fantastisch! de hele dag een beetje in de zon liggen lekker eten krijg je voorgeschoteld maar vooral de walvissen en hun jongeren die om en onder de boot door zwemmen en springen is echt geweldig! Die walvissen zijn zo enorm groot, top om ze van zo dichtbij in het wild te zien. Ook zagen we nog een aantal dolfijnen en een haai die aan het jagen was op een vis of iets dergelijks.

Woensdag was niet echt een speciale dag we zijn naar Bundaberg gereden en hebben ons tourtje naar Whitsundays geboekt(als je jaloers wil worden moet je dit even opzoeken op google). De dag erna zijn we naar Gladstone gereden, deze stad is echt spuuglelijk we hebben dan ook onze boodschappen gedaan en zijn snel weg gegaan naar een gratis camping buiten Gladstone. Deze camping is prima te doen, mooie natuur aan een rivier waar we weer hebben gevist maar we hadden weer geen geluk.

Omdat we alweer een paar daagjes niet meer gedoucht hadden zijn we maar weer naar een betaalde camping gegaan met douche in de buurt van Rockhampton in Mount Morgen. Dit plaatsje heeft een rijke geschiedenis in goud zoeken, er word al meer dan 100 jaar goud gewonnen en het dorpje kan dan ook zo terecht in een oude western film met cowboys.

De dag erna(zaterdag) zijn we naar een krokodillen fokkerij gegaan waar ze ook 2 keer per dag een tourtje geven en uitleg geven over de krokodilletjes, sommige mannetjes zijn langer dan 5 meter. Bij de fokkerij is ook een restaurantje waar ze krokodillenvlees serveren. Dat moesten Monique en ik dus even proberen en het klopt wat ze zeggen, het smaakt best wel hetzelfde als kip. Het heeft geen bijzondere smaak maar was wel leuk om een keer uit te proeven. We waren met een groepje van ongeveer 12 mensen waaronder 4 uit Oezbekistan of Kazachstan, toen we bij een groot mannetjes krokodil stonden en uitleg kregen viel 1 van de Oezbeki's uit het niets op de grond en begon hard te trillen. Een epileptische aanval. het was best wel schrikken omdat het er best heftig uitziet. Iris is een zuster thuis dus die wist precies hoe ze moest helpen wat best wel gaaf was. Op het einde heb ik nog een krokodil van 2 jaar oud vast gehouden wat ook wel lachen was.

Het was dus weer een zeer geslaagd weekje Down Under en ohja misschien dat ik begin december voor 2 a 3 weken even tussendoor naar Nieuw Zeeland ga om het het zuid eiland te bekijken ik houd jullie op de hoogte.

let niet op de spelfouten,

Groetjes vanuit het zonnige Australie

  • 11 Oktober 2014 - 15:29

    Mieke:

    Jeetje alweer zo'n mooi verhaal.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik ben weer heel benieuwd naar je volgende avonturen:-)
    Gr mieke

  • 12 Oktober 2014 - 08:10

    Tina En René:

    en dan ben je nog maar net een maand op reis en al zo veel moois gezien.
    Dit is nog maar het begin!
    Groetjes uit Rome ( Rome lijkt bijna saai, naast jouw prachtige verslagen :) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Erik

Hallo iedereen, 9 september vertek ik naar Sydney, iedereen die het leuk vind om te lezen wat ik aan het doen ben kan dat hier doen. Zoals het plan nu is begin ik in Sydney en reis ik samen met Iris Bakker naar het noorden via de kust langs de goldcoast en Brisbane naar Cairns. vanuit daar willen wij het vliegtuig pakken richting Auckland in Nieuw Zeeland. daar willen wij vooral het zuideiland rondreizen. Vervolgens vliegen we naar Perth aan de westkust. daar zijn wij van plan om een 2e hands auto te gaan kopen en daarmee via de kust langs Broome en nationale parken naar Darwin te rijden. vanuit Darwin rijden we dwars door het Red Centre naar Alice Springs en Ayers Rock. om uiteindelijk in Melbourne te eindigen. Misschien dat ik op de terugvlucht nog even uitstap in Bangkok om daar nog een maandje te reizen. Dit is nu het plan maar het zal nog wel 739 keer veranderen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 11097

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: