Nieuw Zeeland wat ben je mooi - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Erik Best - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland wat ben je mooi - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Erik Best - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland wat ben je mooi

Door: Erik de Best

Blijf op de hoogte en volg Erik

25 December 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Ten eerste iedereen een fijne kerst gewenst.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaal online heb gezet maar geen zorgen ik leef nog, integendeel ik heb hier de tijd van mijn leven in Nieuw Zeeland het is hier zo mooi en maak elke dag zo veel mee waardoor ik weinig tijd heb om mijn verhaal te schrijven en online te zetten.

Zaterdag 13 december ben ik voor het eerst sinds ik op reis ben naar de kapper gegaan en ik heb het lekker kort laten knippen, kan ik er weer een mooi tijdje tegenaan.
Eind van de middag ben ik samen met Coen naar de bioscoop geweest en hebben we de film: The Hobbit deel 3 gezien. Best wel een leuke film en vooral leuk om in het land waar de film is opgenomen naar de bios te gaan. In de avond zijn we met ze drieën uit geweest in Queenstown wat zeer gezellig was.
De dag erna ben ik gaan paragliden wat echt gaaf was. Ik was even bang voor mijn hoogtevrees maar gek genoeg had ik er helemaal geen last van. Ik zat lekker in de lucht om me heen te kijken naar al het moois. Ook nog even snel rondjes gedraaid en een paar G krachten gevoeld, helemaal top! uiteindelijk heb ik bijna 20 minuten in de lucht gehangen. In de avond hebben we nog een stuk gereden naar Te Anau en daar op een gratis camping geslapen. De dag erna zijn we vroeg opgestaan en doorgereden naar Milford Sound, hier hebben we een boottocht gehad langs prachtige bergen die steil omhoog gaan vanuit het water(fjorden). Ik raad het iedereen aan om hier heen te gaan maar vooral mijn moeder en René. Als jullie nog een keer naar Nieuw Zeeland gaan moeten jullie de Milford track gaan lopen, in totaal ben je 3 of 4 dagen aan het wandelen. Deze wandeling is wel zo populair dat je de cabins waar je in moet slapen een jaar van te voren moet boeken maar het is het zeker waard.
In de avond hebben we een kampvuur gemaakt aan een meer en kwamen er nog twee andere backpackers gezellig bijzitten en het was weer een top avond.
De dag erna hebben we in de middag een wandeling gedaan(key Summit) naar de top van een berg met weer een schitterend uitzicht en in de avond zaten we weer aan een meer te eten, biertjes erbij, zonnetje in je mik en lekker muziekje op de achtergrond jaaa heerlijk vrij gevoel, Nieuw Zeeland is echt fantastisch.
Donderdag hebben we een wandeling gedaan(Rob Roy) naar een gletjer. Ook deze wandeling was weer mooi. Het is best lastig om over alles enthousiast te praten maar alles hier is gewoon zo mooi. Voordat we gingen wandelen zijn we nog even langs Rent-a-Dent gereden de maatschappij waar we onze auto hebben gehuurd omdat onze achterbumper er half af valt, deels doordat Linsey en ik een stoep hebben geraakt maar hij hing ook al los. gelukkig hadden we aangegeven dat de bumper al los zat toen we de auto gingen huren waardoor we niks hoeven te betalen.
We moesten langs een garage gaan en die zij dat we de bumper maar moesten vast tapen, dus dat hebben we toen maar gedaan.
Donderdag hebben we een rustig dagje ingelast zonder extreme sports of zware wandelingen alleen even bij de bieb geweest en vrijdag zijn we naar het zuiden gereden van Nieuw Zeeland naar Catlins national park. Dit is een lange weg langs de kust waar je zeeleeuwen en pinguïns kan zien. Helaas hebben we geen wildlife gezien en het weer zat ook niet echt mee. en de natuur zelf was wel mooi maar het leuk even te veel op Nederland maar dan met heuvels. Wel hebben we nog een mooie waterval gezien. In de avond hebben we wel op een prachtige plek gekampeerd langs het strand met steile kliffen.
De dag erna zijn we vroeg terug gaan rijden naar Queenstown waar we zijn uit geweest en een top avond hebben gehad.
Op zondag zijn we met een kleine kater naar Mount Cook gereden omdat we hier toch wel veel mooie verhalen over hebben gehoord. Voordat je aankomt bij Mount Cook rijdt je eerst langs een meer met een prachtige turquoise kleur blauw water. Aangekomen bij Mount Cook slaap je tussen besneeuwde bergtoppen en aan de voet van een gletsjer, best wel tof. Omdat we die dag eind van de middag aankwamen hebben we toen niks gedaan maar de ochtend erna hebben we een wandeling gemaakt of nou ja wandeling, het was 1 lange trap van meer dan 2200 treden, maar het uitzicht over de bergen en vallei was wel weer prachtig. In de middag hebben we een stuk gereden naar de westkust en gingen we opzoek naar pinguïns die hebben we helaas niet gezien maar wel een zeeleeuw wat wel tof was.
Volgens een vrouw bij de informatiecentrum was het echt de moeite waard om naar de Moeraki Boulders te gaan. Dus wij zijn de volgende dag daar heen gegaan en het ziet er best aardig uit maar het zijn eigenlijk gewoon wat ronde stenen op een strand. En er lopen dan allemaal mensen met hele gezinnen en een camera van een meter lang, ik snap het niet echt.
In de middag zijn we naar Dunedin gereden wat een leuk stadje is met een oud gezellig centrum, Hier in het centrum hebben we lekker in het park gelegen met een muziekje en biertjes. En in de middag kwamen we Marlous en Kim tegen. Marlous ken ik van de eerste week in Sydney en Kim is een vriendin van Marlous. Het was super gezellig in het park en we hebben ook samen gegeten in de avond. We hebben geslapen op een plek waar je eigenlijk alleen maar mag staan met een self-contained vehicle maar wij hebben onze tent daar in het donker neergezet en hadden de wekker om zes uur gezet zodat we geen boete zouden krijgen van een controleur. Om één minuut voor zes stond er een vrouwtje naast onze tent te schreeuwen dat dit geen campingplek was (this is not a campingarea) en dat heeft ze ongeveer tien keer herhaald, dus wij snel de tent uit en opgeruimd en zijn snel weg gereden voordat we een boete zouden krijgen.
De rest van de dag hebben we een beetje door Dunedin gewandeld en boodschappen gedaan voor kerst. eind van de middag zijn we terug gereden naar Queenstown waar we gezellig met ze drieën heerlijke verse wraps gemaakt hebben, lekker in het avond zonnetje opgegeten en wat smaakte het toch goed! heerlijk om verse producten te gebruiken en weer wat anders te eten dan brood, noedels, rijst of pasta.Deze kerst zal ik zeker mijn hele leven bij blijven.
Kerstochtend hadden we nog een beetje salade over van de dag ervoor en ernaast hadden we gebakken eitjes. vanavond vier ik kerst samen met nog vijf andere Nederlanders, toevallig allemaal uit Noord Holland.

Wat ook wel grappig was is dat ik een jongen(tom) uit Bergen tegen kwam in het hostel in Queenstown. Zit je aan de andere kant van de wereld, best een klein wereldje dan.

Cheers,

  • 25 December 2014 - 09:10

    Tina En René:

    hier moeten wij inderdaad een keer naar toe.
    Volgens mij de mooiste plek op aarde.
    Wat toevallig om aan de andere kant van de wereld een dorpsgenoten tegen te komen!

  • 25 December 2014 - 13:43

    Miranda:

    ha die Erik,

    Wat een prachtig verslag heb je weer geschreven, wat maak jij veel mee en wat zie jij een prachtige dingen. Het klinkt ook zo gezellig allemaal, ik zou er ook zo wel heen willen. Ik wens jou een hele fijne kerst toe en nog heel veel meer avontuur en reisplezier in 2015!

    Kijk al uit naar het volgende verslag,

    Liefs van je tante Miranda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Erik

Hallo iedereen, 9 september vertek ik naar Sydney, iedereen die het leuk vind om te lezen wat ik aan het doen ben kan dat hier doen. Zoals het plan nu is begin ik in Sydney en reis ik samen met Iris Bakker naar het noorden via de kust langs de goldcoast en Brisbane naar Cairns. vanuit daar willen wij het vliegtuig pakken richting Auckland in Nieuw Zeeland. daar willen wij vooral het zuideiland rondreizen. Vervolgens vliegen we naar Perth aan de westkust. daar zijn wij van plan om een 2e hands auto te gaan kopen en daarmee via de kust langs Broome en nationale parken naar Darwin te rijden. vanuit Darwin rijden we dwars door het Red Centre naar Alice Springs en Ayers Rock. om uiteindelijk in Melbourne te eindigen. Misschien dat ik op de terugvlucht nog even uitstap in Bangkok om daar nog een maandje te reizen. Dit is nu het plan maar het zal nog wel 739 keer veranderen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 11093

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: