Ferry en eerste dagen op het zuidereiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Erik Best - WaarBenJij.nu Ferry en eerste dagen op het zuidereiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Erik Best - WaarBenJij.nu

Ferry en eerste dagen op het zuidereiland

Door: Erik de Best

Blijf op de hoogte en volg Erik

12 December 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Ik zet maar weer even een verhaal online omdat ik de afgelopen dagen zo veel mooie dingen heb meegemaakt en de aankomende dagen waarschijnlijk geen internet heb.

Zondag 7 zijn we aangekomen in de hoofstad van Nieuw Zeeland Wellington. hier zijn we de stad in gegaan om regenkleding te kopen omdat we merkten dat het aardig veel regent hier in in nieuw zeeland. We hebben op een parkeerplaats in de haven geslapen en moesten weer vroeg op om de ferry te halen naar het zuidereiland. Aangekomen op het zuidereiland zijn we meteen gaan rijden naar het Abel Tasman national park. hier wilden we een mooie wandeling maken en dan ergens een camping opzoeken. We kwamen rond half 4 aan en toen zagen we op de borden dat je ook kan kamperen in het national park dus hebben we onze kampeerspullen en eten meegenomen en zijn gaan wandelen. Omdat het eb was konden we via het strand lopen, de wandeling zelf liep langs de kust wat soms mooie uitzichten gaf. Uiteindelijk kwamen we aan op een mooi verlaten strandje waar we de tent konden opzetten. We moesten het strand delen met één ander tentje maar die stonden 300 meter verderop dus daar hadden we helemaal geen last van. hier hebben we lekker biertjes gedronken gegeten en potjes kaart gespeeld. de ochtend erop hebben we alles weer ingepakt en zijn terug naar de auto gaan lopen en zijn naar de nelson lakes gereden. we hebben het Kotoiki meer gezien en dit is werkelijk waar prachtig. Bij het informatie center kwamen we er achter dat je ook cabins kan huren op de berg zodat je een lange wandeling kan maken van meerdere dagen. we wilden eerst een wandeling van 6 uur doen maar dat werd ons afgeraden omdat het weerbericht de volgende dag veel regen en wind voorspelde dus hebben we een kortere wandeling gekozen van 2 uur, wel hadden we een cabin gehuurd met uitzicht op de bergen en het meer. Het uitzicht was weer erg mooi en in de cabin konden in totaal veertien mensen slapen maar wij waren de enigen, super nice. De volgende dag zijn we in de stromende regen de berg afgelopen en hebben we een eind gereden langs de westkust naar beneden. Deze weg loopt echt pal langs de kust en is een soort van Great Oceaan Road. Het was vrij mistig waardoor we niet ver konden zien maar het was alsnog mooi. In de avond regende het en hadden we geen zin om te camperen dus hebben we een kamer geboekt. of nouja een kamer. We sliepen in een oud ziekenhuis, in de vleugel voor drank en drugs patienten. In de jaren 60/70 is het ziekenhuis gesloten en is het een hostel geworden. sindsdien is er nooit meer iets veranderd aan het meubilair. We sliepen als enige daar wat best wel creepy was. op youtube staat er ook een filmpje van het oude ziekenhuis, zoek naar: spooky hospital Hokitika. Gelukkig werden we de dag erna wakker zonder enge dingen te hebben meegemaakt. Toen zijn we
naar Franz Josef glacier gegaan wat best wel heel mooi was om te zien. Daarna zijn we naar Lake Matheson gegaan helaas was het geen zonnige dag anders kan je de weerspiegeling zien van de bergen in het meer, desalniettemin was het nog steeds een mooi meer.
Daarna zijn we doorgereden naar Fox Glacier toen we aankwamen begon het echt te stortregenen en kwamen we erachter dat de wandeling gesloten is, wat best wel jammer was. Al met al viel de dag een beetje tegen door de regen wat wel een beetje zonde was. In de avond kwamen we in het plaatje Haast aan. hier wilden we op een gratis camping slapen. Er was alleen geen camping te vinden. uiteindelijk vonden we een plekje achter een winkel waar we mochten staan bij een super vriendelijke man. we mochten zelfs onder een klein afdakje slapen omdat het zo veel regende. Haast zelf lijkt op de kaart een groot plaatsje en we verwachten dat er ongeveer 10.000 mensen zouden wonen het bleek dat er niet meer dan 200 mensen wonen. De avond was super gezellig met veel biertjes en lekker gek dansen en om half twaalf nog even lekker pannekoeken bakken. De dag erna werden we gelukkig wakker met mooi zonnig weer en zijn we naar Queenstown gereden. Onderweg reden we langs Lake Wanaka, dit meer is echt prachtig! het meer ligt tussen allemaal hoge bergtoppen waarvan sommige bedekt met sneeuw, het water van het meer is heel blauw. Aan dit meer hebben we ook eitjes gebakken op een mooie plek(zie de foto) en zelfs gezwommen in het meer wat wel enorm koud was maar wel zeer verfrissend. Na Lake Wanaka reden we langs Lake Hawea wat ook weer schitterend was om te zien.

Als ik hier rondrijd is het allemaal nog zo onwerkelijk, elke dag maak ik zo veel mooie dingen mee en zie ik zulke prachtige landschappen. Het is bijna alsof ik droom. Doordat ik zo veel mooie dingen heb gezien lijkt het allemaal bijna normaal, Ik denk dat ik verwend ben met alle mooie natuur die ik nu al gezien heb.
Nieuw Zeeland is weer zo anders qua natuur dan Australie.
Komende week ga ik 3a 4 dagen wandelen bij Milford Sound waar ik zeer goede verhalen over heb gehoord. Jullie horen weer van mij.

Cheers,

  • 13 December 2014 - 07:34

    Tina En René:

    Sjongejongejonge...niet te geloven inderdaad wat je allemaal beleeft.
    We kunnen ons heel goed voorstellen dat het voor jou heel onwerkelijk is. Het is ook zó veel allemaal. Wat een fantastisch prachtig land! En mijn zoon is daar gewoon!!!
    En troost je; hier regent het ook.

  • 13 December 2014 - 12:54

    Jeroen:

    Geweldig Erik die verhalen elke keer weer! Hele mooie foto's dat vind ik erg mooi tot snel denk ik hahah xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Erik

Hallo iedereen, 9 september vertek ik naar Sydney, iedereen die het leuk vind om te lezen wat ik aan het doen ben kan dat hier doen. Zoals het plan nu is begin ik in Sydney en reis ik samen met Iris Bakker naar het noorden via de kust langs de goldcoast en Brisbane naar Cairns. vanuit daar willen wij het vliegtuig pakken richting Auckland in Nieuw Zeeland. daar willen wij vooral het zuideiland rondreizen. Vervolgens vliegen we naar Perth aan de westkust. daar zijn wij van plan om een 2e hands auto te gaan kopen en daarmee via de kust langs Broome en nationale parken naar Darwin te rijden. vanuit Darwin rijden we dwars door het Red Centre naar Alice Springs en Ayers Rock. om uiteindelijk in Melbourne te eindigen. Misschien dat ik op de terugvlucht nog even uitstap in Bangkok om daar nog een maandje te reizen. Dit is nu het plan maar het zal nog wel 739 keer veranderen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 11098

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: