Perth, Sydeney en start in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Erik Best - WaarBenJij.nu Perth, Sydeney en start in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Erik Best - WaarBenJij.nu

Perth, Sydeney en start in Nieuw Zeeland

Door: Erik de Best

Blijf op de hoogte en volg Erik

07 December 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Deze week heb ik niet heel veel te vertelllen en ook niet zo veel foto's gemaakt omdat ik vooral in steden ben geweest maar volgende week maak ik het weer goed met mooie verhalen en foto's.

Vandaag 26 november ben ik aangekomen in Perth en je merkt meteen dat het een grote stad is met veel verkeer en een grote skyline. Helaas was het geen warm welkom, ik arriveerde met een hoop regen en onweer. Ik zit nu in één van de goedkoopste hostels in Perth en er loopt hier een gast rond in het hostel en het lijkt wel of hij aan de coke of speed zit, hij loopt de hele tijd rondjes door het hostel en showt de hele tijd zijn spierballen. Maar het schijnt dat hij elke dag zo is en geen drugs en alcohol gebruikt.
De tweede dag ben ik het centrum ingegaan en heb een beetje rondgekeken helaas begon het in de middag weer te regenen en onweren.
Dag 3 in Perth ben ik naar een plaatsje gereden aan de kust, ik ben de naam even vergeten. Het was wel een gezellig plaatsje met een hoop toeristen. Ook was het weer tijd voor een wasdag. De laatste keer was namelijk in Cairns.
Het hostel is best wel een vieze en oude plek. En ik heb gehoord dat één backpacker al vijf muizen heeft gevangen. Maar het is wel een gezellig hostel iedereen zit bij elkaar, drinkt samen en gaat samen uit. uitgaan is hier wel super duur. Ik heb hier op één avond 50 dollar uitgegeven 10 dollar voor entree en 40 dollar voor 4 corona's.
De dag erop ben ik naar het strand gegaan met twee Duitse backpackers, en in de avond weer goon gedronken in het hostel.
vier dagen Perth was precies goed, Ik merk dat als je in een hostel zit veel meer geld uitgeeft dan dat je in de outback zit. Dit komt door alle verleidingen van de stad met uitgaan en lekker eten.
Zondag is de dag van vertrek naar Sydney ik vlieg om elf uur in de avond dus ik kon alles rustig inpakken. Ik ga mijn auto wel missen, Ik eet in de auto, ik slaap er in en hij heeft mij veilig uit de outback gekregen, maar na 2,5 maand heb ik hem gelukkig weer terug.
Zaterdag op Zondag had ik super slecht geslapen omdat twee mannen enorm hard aan het snurken waren in mijn 2 bij 3 meter slaapkamer. En zondag tijdens de vlucht heb ik ook bijna niet geslapen. Dus het enige wat ik wilde was naar de stad en een hostel boeken en slapen. Er zou een shuttle bus mij komen ophalen vanaf het vliegveld. Alleen omdat mijn vlucht met een halfuur vertraagd was, was het busje al weg. een man die bij het shuttle bus ophaalpunt stond zij dat ik gewoon moest wachten op de volgende maar kon mij niet vertellen wanneer die zou komen. Na anderhalf uur gewacht te hebben en tot de conclusie gekomen dat ik hier nog wel de rest van de dag kon wachten maar dat busje zal toch niet komen. Toen heb ik gebeld naar het hoofdkantoor en die meneer vertelde mij dat er een busje met twee minuten aan zou komen. Na tien minuten heb ik weer gebeld en er zou er weer één met vijf minuten aan komen. Toen stonden er drie busjes van de maatschappij waar ik volgens de meneer van het hoofdkantoor in mocht stappen. Alleen niemand wilde mij omdat van een andere maatschappij was ofzo. Dus maar weer gebeld naar die meneer van het hoofdkantoor(woest dat ik was) en na 2,5 uur had ik dan eindelijk een busje waar ik in kon. Vervolgens ben ik opzoek gegaan naar hostel helaas kon ik er pas in na 2 uur in de middag toen heb ik maar besloten om naar Collaroy te gaan om mijn post op het halen. Ik voelde mij echt een zombie en viel bijna overal in slaap.
In de avond wilde ik eigenlijk vroeg slapen maar kwam erachter dat Lindsey en Sjuul vlakbij mij waren en uit eten gingen dus ben ik gezellig met hun mee gegaan. Het was de laatste dag van Sjuul dus na het eten hebben we haar uitgezwaaid bij het centraal station en kon ik eindelijk slapen.
De dag erna zijn Lindsey en ik naar Bondi Beach gegaan hier hebben we lekker Corona's gedronken en lekker stokbroodje erbij. In de avond zijn we naar de Harbor bridge en Opera house gegaan en het is wel leuk om het bij nacht te zien, misschien zelfs wel mooier.
Dag erna zijn Lindsey en ik naar Auckland gevlogen we zaten toevallig in hetzelfde vliegtuig. In de avond kwamen we Coen en Niels tegen en hebben we gezellig een paar biertjes gedronken.
Donderdag hebben we een auto gehuurd en campingspullen gekocht en woensdag zijn we de auto gaan ophalen en hebben boodschappen gedaan en zijn toen de Auckland uitgereden en hebben overnacht op een camping. De nacht was enorm koud het heeft zelfs gevroren in de nacht. De dag erna zijn we vroeg opgestaan en hebben een wandeling van bijna twintig kilometer gelopen genaamd Tongariro crossing, dit was echt een super mooie wandeling. We liepen tussen vulkanen, uit één kwam nog een hoop witte rook en was voor laatst uitgebarsten in 2012, vrij recent dus nog. Ook liepen we langs Mount Doom! Deze berg is gebruikt in de film van de The Lord of the Rings.

  • 07 December 2014 - 07:51

    Tina En René:

    In korte tijd weer heel wat (vermoeiende) kilometertjes afgelegd, zeg!
    Misschien voor jou niet zo'n heel spectaculair verslag, maar voor ons heerlijk om te lezen hoe je afgelopen weken geweest zijn, hoor!
    Nieuw Zeeland; zal weer prachtig zijn.

  • 07 December 2014 - 09:32

    Miranda:

    hoi Erik,

    Wat leuk weer om te lezen wat je allemaal meemaakt, kijk al uit naar het volgende verslag, veel plezier in nieuw zeeland.

  • 07 December 2014 - 15:16

    Jeroen:

    Geweldig bericht weer Erik fijn dat je het nogsteeds naar je zin hebt veel plezier en wacht met smart op je volgende bericht!!

    Xx jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Erik

Hallo iedereen, 9 september vertek ik naar Sydney, iedereen die het leuk vind om te lezen wat ik aan het doen ben kan dat hier doen. Zoals het plan nu is begin ik in Sydney en reis ik samen met Iris Bakker naar het noorden via de kust langs de goldcoast en Brisbane naar Cairns. vanuit daar willen wij het vliegtuig pakken richting Auckland in Nieuw Zeeland. daar willen wij vooral het zuideiland rondreizen. Vervolgens vliegen we naar Perth aan de westkust. daar zijn wij van plan om een 2e hands auto te gaan kopen en daarmee via de kust langs Broome en nationale parken naar Darwin te rijden. vanuit Darwin rijden we dwars door het Red Centre naar Alice Springs en Ayers Rock. om uiteindelijk in Melbourne te eindigen. Misschien dat ik op de terugvlucht nog even uitstap in Bangkok om daar nog een maandje te reizen. Dit is nu het plan maar het zal nog wel 739 keer veranderen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 11044

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: