Van Byron Bay naar Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu Van Byron Bay naar Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu

Van Byron Bay naar Hervey Bay

Door: Erik de Best

Blijf op de hoogte en volg Erik

04 Oktober 2014 | Australië, Hervey Bay

Zaterdag de 27e zijn we vertrokken uit Byron Bay waar we vier leuke dagen hebben beleefd. Net boven Byron Bay in een haventje zijn we lunchen. Hier kwamen we erachter dat de moterolie had gelekt over onze kussens, matras, rugzak van Monique en nog een paar spullen, zeer vervelend. Na het eten gingen we weer alles inpakken en kwamen erachter dat het slot van de kofferbak stuk was en dat wie die niet meer open konden krijgen, nog vervelender. We waren alledrie een beetje sacherijnig en ik had er nog een kleine kater bij ook, dus de stemming was niet optimaal in de auto. We hadden een monteur gebeld die hem op zaterdag kon maken dan kostte het 300 dollar of op maandag dan kostte het 40 dollar. We wilden het eerst zelf proberen te maken dus hebben we alle spullen vanuit de achterbank uit de auto gehaald en probeerden het slot van binnenuit te openen maar dit was onmogelijk. Toen probeerde ik het nog één keer met de sleutel vanuit buiten en gelukkig ging hij weer open! we moeten dus voortaan zeer voorzichtig zijn met het openen van de kofferbak.

We zijn vervolgens naar de Gold Coast gereden, dit zijn hoge gebouwen, met op elke hoek van de straat proppers die willen dat je bij hun club uitgaat of bij hun een tourtje boekt ook stikt het hier van de Burger kings, Mc Donalds en andere vieze fastfoodketens. Ook lopen hier allemaal Geordie shore types rond.(mannen vol van de anabolen en de vrouwen met vol gespoten lippen en een dikke laag make-up. In de avond zijn we opzoek gegaan naar een camping langs de kust betaal je er de hoofdprijs voor ook omdat het nu vakantie is voor de Aussies. Daarom zijn we landinwaarts gegaan opzoek naar een camping in Advancetown. Helaas konden we de camping niet vinden en het was langzamerhand ook al schemer/donker geworden. we wilden eerst bij mensen in de tuin slapen maar toen het scheme werd leken alle huizen in de bergen een beetje luguber en zijn we maar ergens langs de weg gaan staan. Helaas begon het weer te regene dus hebben we onder de open kofferbak gekookt. De meiden durfden niet in de tent te slapen dus hebben we met ze drieen in de auto geslapen, de dames languit naast elkaar en ik zat opgevouwen tussen de eerste twee stoelen. Het was super warm om te slapen, ik heb dan ook geen oog dichtgedaan. In de ochtend zijn we snel weggereden. Maar we hebben we gratis overnacht dat was het enige pluspunt.

Zondag zijn we naar Esk gereden want we hadden goede verhalen gehoord dat je naast een groot meer gratis kon overnachten. We zijn bijna langs het hele meer gereden maar konden geen één weg naar het meer vinden. daarom zijn we maar naar de camping in Esk zelf gegaan, en gezegd dat we met 2 personen zijn inplaats van 3, scheelt weer geld want we zijn tenslotte backpackers! We voelen ons wel een beetje schuldig want het vrouwtje bij de receptie is erg aardig en de voorzieningen zijn ook top!

Maandag zijn we via een prachtige weg vanuit Esk langs een groot meer naar de Glass House Mountains gereden, waar we een wandeling hebben gemaakt op de berg Ngugnu. Bovenop de berg hadden we een prachtig uitzicht helemaal rondom. We zijn eindmiddag aangekomen op een camping tussen de aardbeienvelden. De campingeigenaar was een zeer sacherijnig vrouwtje die boos werd omdat we eerst pal langs haar heen reden en vervolgens verkeerd reden volgens haar, niet bepaald een warm welkom. In de avond kregen we van een andere vrouw die ook op de camping staat allemaal gratis aardbeien en de dag er na hebben we nog twee gratis ananassen meegenomen. Super fijn gratis fruit want het is toch best wel duur.

Na de Glass House Mountains zijn we naar Noosa gereden wat een leuk plaatsje is, wel heel toeristisch onder de Australiers zelf. Hier zijn we 2 dagen gebleven en hebben lekker op het strand gelegen, de eerste dag op het toeristische Main Beach en de dag erna op een afgelegere plek die veel mooier en rustiger was.

Van Klaus een duitser die we ontmoet hadden op de Black Rock camping in Bundjalung N.P. hadden we een tip gekregen dat Tin Can Bay zeer de moeite waard is om heen te gaan. Dus daar zijn we naar toe gereden. In Tin Can Bay hebben we zelf hengels gemaakt met lood, lijn, haakjes, dobber en een lange stok die we ergens langs de weg hebben gevonden. Helaas heeft niemand een vis gevangen wat jammer was want we hadden wel trek in een lekker zelf gebakken visje. Eind van de middag zijn we naar Inskip point gereden wat ten oosten ligt van Tin Can Bay. Inskip Point ligt in een National Parc en je kan aan het water kamperen wat echt gaaf was, en hier hadden we ook een prachtige zonsondergang gezien. De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan om wilde dolfijnen te voeren in Tin Can Bay wat wel leuk was, ook al vraag ik mij af hoe wild de dolfijnen echt zijn omdat ze elke dag op dezelfde plek in de rivier gevoerd worden. Desalniettemin was het wel leuk om die dolfijnen van dichtbij te zien.

We zijn in de middag naar Hervey Bay gereden waar we 2 tours geboekt hebben, zondag gaan we naar Fraser Island wat echt fantastisch schijnt te zijn, hier overnachten we dan ook 1 dag. Dinsdag gaan we een Whale watching tour doen, we gaan op een catamaran en kunnen waarschijnlijk de walvisjes van zeer dichtbij bekijken, ik heb er zin in en laat jullie weten hoe het was.

Later,

• 04 Oktober 2014 - 11:20

Tina En René:

En dat allemaal in één week...
    xxx

• 05 Oktober 2014 - 22:31

Mieke De Vries:

Tjoh Erik wat een belevenis allemaal.
    Heel leuk om zo mee te lezen,veel plezier en hou ons op de hoogte :-)

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Erik

Hallo iedereen, 9 september vertek ik naar Sydney, iedereen die het leuk vind om te lezen wat ik aan het doen ben kan dat hier doen. Zoals het plan nu is begin ik in Sydney en reis ik samen met Iris Bakker naar het noorden via de kust langs de goldcoast en Brisbane naar Cairns. vanuit daar willen wij het vliegtuig pakken richting Auckland in Nieuw Zeeland. daar willen wij vooral het zuideiland rondreizen. Vervolgens vliegen we naar Perth aan de westkust. daar zijn wij van plan om een 2e hands auto te gaan kopen en daarmee via de kust langs Broome en nationale parken naar Darwin te rijden. vanuit Darwin rijden we dwars door het Red Centre naar Alice Springs en Ayers Rock. om uiteindelijk in Melbourne te eindigen. Misschien dat ik op de terugvlucht nog even uitstap in Bangkok om daar nog een maandje te reizen. Dit is nu het plan maar het zal nog wel 739 keer veranderen.

Actief sinds 29 Jan. 2014