mellie, perth en dunsborough - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu mellie, perth en dunsborough - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu

mellie, perth en dunsborough

Door: Erik de Best

Blijf op de hoogte en volg Erik

06 Februari 2015 | Australië, Dunsborough

dinsdag ochtend zijn we Melbourne weer uitgereden op weg naar het volgende national park, dit keer gingen we naar Wilson Promotory(the Prom) dit park ligt ten Zuid oosten van Melbourne. We zijn vroeg gaan rijden en kwamen in de middag aan. Helaas zijn er geen gratis campings in het park dus moesten we weer een keer betalen. Nadat we de tenten hadden opgezet zijn we naar het strand gegaan en hebben lekker gechilld. Woensdag ochtend zijn we vroeg opgestaan omdat we veel wilden doen. Mijn wekker stond om half 7 en toen ben ik gaan hardlopen over het strand wat best wel even lekker was. Daarna hebben we eerst de lilly pilly gully track gelopen. Dit was een wandeling met een mooi uitzicht over het park in de middag hebben we op een mooi strand geluncht en in de middag hebben we mount oberon beklommen de wandeling zelf is vrij saai maar het uitzicht vanaf boven is schitterend! Je kan de blauwe zee zien, witte stranden en de bergen in het binnenland.
Op het einde van de dag hebben we weer een gratis camping gevonden. De volgende ochtend hebben we een hoop camping spullen aan 2 Nederlandse jongens gegeven die er erg blij mee waren. Dit omdat wij de spullen toch niet meer nodig hebben. in de middag ben ik aangekomen in Melbourne en heb een hoop mailtjes gestuurd voor werk. In de avond zijn we weer met ze vieren uitgegaan in de stad en het was echt een top avond. op het einde zijn we nog met een groep aussies meegegaan naar een nachtclub gegaan wat ook wel grappig was. Die volgende dag heb ik weinig gedaan, even naar de bieb geweest en geprobeerd om werk te vinden. Zaterdag overdag weer een beetje rondgehangen in melbourne en eind van de middag ben ik naar australian open gegaan. Dit was erg tof om mee te maken. Met mijn ticket kon ik de finales van de junioren zien wat leuk was en in de avond hebben we rond het stadion de finale tussen Williams en Sharapova gekeken. (Williams had gewonnen). Daarna zijn we weer de kroeg in beland. zondag overdag de laatste dingen geregeld zoals een hostel in perth en dunsborough waar ik werk hoop te vinden. Ik ben van plan om druiven te plukken in dunsborough. het schijnt dat er genoeg werk is. De centjes kan ik wel goed gebruiken. In de avond ben ik met de.dames uiteten geweest omdat het onze laatste avond samen was. Daarna was ik van plan om naar bed te gaan maar dat is een beetje anders gelopen. Ik heh met een Engelse backpacker heel Melbourne doorgelopen opzoek naar een bar of club die tot laat open was. Na 2 uur zoeken eindelijk 1 gevonden. Kan niet anders zeggen dan dat ik een top avond heb gehad.
De afgelopen paar dagen in melbourne heb ik veel gefeest. Nu ga ik maar weer zuinig leven en geld sparen.
Maandag had Ik in de middag mijn vlucht naar perth gepakt en kwam aan om 6 uur. Ik ben toen weer terug gegaan naar het smerige hostel waar ik eerder gezeten heb omdat ik wist waar het was en geen zin had om een ander hostel te vinden. Wat erg grappig was is dat ik in dit hostel mijn slippers terug heb gevonden in het hostel. Ze lagen ergens onder een bank stof te verzamelen. Dinsdag heb ik de bus gepakt naar Dunsborough waar ik werk probeer te zoeken in druiven plukken, wat mij woensdag ochtend is gelukt. Het hostel ligt aan het strand en er zijn zeer vriendelijke backpackers. Na 10 seconden gepraat te hebben met een meisje uit Estland mocht ik al haar auto lenen om boodschappen te doen, tof! Woensdag in de middag ben ik naar de bios gegaan met anderen. Was niet echt een goede film maarja. Donderdag meteen eerste paar uurtjes gewerkt. Het werk zelf is niet heel boeiend maar met alle andere backpackers is het goed te doen. Vrijdag ochtend ook weer gewerkt en in de middag naar het strand, prima dagindeling.

  • 06 Februari 2015 - 09:33

    Tina:

    Feesten, natuur en nu werken; hoort er allemaal bij.
    Niet verkeerd, hoor, druiven plukken met gezellige collega's op zo'n mooi plekje!

  • 06 Februari 2015 - 11:46

    Miranda:

    Hoi Erik,
    Wat klinkt het allemaal weer gezellig, ondernemend en boeiend. Nu even aan het werk in de druivenpluk om geld te vergaren. Is vast geen boeiend werk zoals je zei, als het maar gezellig is. Grappig dat je slippers er nog lagen, geeft aan hoe smerig het moet zijn daar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Dunsborough

Erik

Hallo iedereen, 9 september vertek ik naar Sydney, iedereen die het leuk vind om te lezen wat ik aan het doen ben kan dat hier doen. Zoals het plan nu is begin ik in Sydney en reis ik samen met Iris Bakker naar het noorden via de kust langs de goldcoast en Brisbane naar Cairns. vanuit daar willen wij het vliegtuig pakken richting Auckland in Nieuw Zeeland. daar willen wij vooral het zuideiland rondreizen. Vervolgens vliegen we naar Perth aan de westkust. daar zijn wij van plan om een 2e hands auto te gaan kopen en daarmee via de kust langs Broome en nationale parken naar Darwin te rijden. vanuit Darwin rijden we dwars door het Red Centre naar Alice Springs en Ayers Rock. om uiteindelijk in Melbourne te eindigen. Misschien dat ik op de terugvlucht nog even uitstap in Bangkok om daar nog een maandje te reizen. Dit is nu het plan maar het zal nog wel 739 keer veranderen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 11091

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: