De eerste week in Collaroy - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu De eerste week in Collaroy - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu

De eerste week in Collaroy

Door: Erik de Best

Blijf op de hoogte en volg Erik

17 September 2014 | Australië, Collaroy


Toen we aankwamen in Sydney rond een uurtje of 11 zijn we meteen met de groep naar de Botanic garden van Sydney gereden waar we een goed uitzicht hadden over de Opera House en Harbor Bridge, met het mooie zonnige weer was dit helemaal top om te zien. In de avond hadden we een BBQ wat ook erg gezellig was.

De eerste hele dag in Australië was een echte regeldag. we zijn met de ferry van Manley naar Sydney gegaan en daar zijn we eerst naar de Commonwealth bank gegaan om de bankzaken te regelen zoals een bankaccount aanmaken en een debetpasje. Daarna zijn we naar Medicare gegaan om de verzekering te regelen en ik heb nu een Australisch telefoonnummer+61 0423662159. ook zijn we nog even langs een autozaak geweest om info op te doen voor het huren of kopen van een auto.

Iris en ik waren eerst van plan om met de greyhound bus naar Cairns te reizen maar we wilden allebei toch wel liever met de auto zodat we onze spullen niet elke keer moeten verslepen en bij elke leuke plek op zoek moeten gaan naar een slaapplaats. Dus we zijn nu van plan om een auto te kopen, gisteravond zijn we in contact gekomen met andere Nederlanders en zij willen hun auto graag verkopen omdat zij met twee weken terug naar Nederland vliegen. Nu gaan Iris en ik er even goed over nadenken en de auto grondig te specteren op mankementen. Goed spannend om voor het eerst een auto te kopen!!! het is en blijft toch een gok.

Ik heb ook toch wel last van een jetlag merk ik. Vannacht heb ik drie uur wakker gelegen en vanmiddag om drie uur werd ik ook erg moe. maar gewoon niet aan toe geven en doorgaan.

De tweede dag zijn we met de gehele groep naar de Blue mountains gegaan. Onze tourguid Al is een super aardige enthouisiaste bus chauffeur die ook heel veel van de natuur weet en je merkt dat hij de natuur respecteert. Maar de Blue Mountains zijn niet te beschrijven en niet te fotograferen hoe mooi, wijds, groots en immens zijn. Al heeft ons naar vier verschillende locaties gebracht en natuurlijk naar de bekendste bij de Three Sisters. daarna zijn we naar de Wildlife National Parc gegaan in Sydney hier zie je alle inheemse dieren van Australie en hier heb ik mijn eerste kangaroos, wombats, en noem maar op gezien. In de avond zijn we uitgeweest in Manly en dit was echt super gezellig.

Zondag hebben we een fijn dagje gehad. we zijn in de ochtend naar Manly gegaan en hebben daar de North Head walk gedaan. dit was best wel een mooi wandelingetje met een paar zeer mooie uitkijkpunten. Helaas lag de batterij van mijn camera aan de oplader waardoor ik geen foto's kon maken. De gehele middag hebben we op het strand gelegen van Manly en in de avond zijn we daar ook uiteten geweest. Iris en ik zijn alles goed aan het regelen en controleren voor de auto die we willen kopen van de andere backpackers Rick en Eva. we hopen morgen weer een stap dichterbij onze eigen auto te zijn.

De laatste georganiseerde dag van Australian Backpackers zijn we gaan surfen ten zuiden van Sidney in een baai speciaal voor surfers. de golfen waren goed en het weer ook. we werden geholpen door twee echte surf dudes. in het begin kregen we les op het strand en later gingen we de zee in. Het surfen ging mij redelijk goed af. ik heb een paar keer tot het strand kunnen staan. maar het surfen zelf is echt een zware sport. ik voelde mijn hele lichaam de dag erna. Ik zou niet naar een surfkamp willen. een hele week surfen is echt te veel voor mij. maar af en toe een dagje is niet verkeerd.

Dinsdag 16 september is de eerste dag dat we op onze eigen benen staan. Deze dag hebben we gebruikt om de auto te testen. iris en ik hebben allebei een testrit gedaan en vonden hem goed rijden, dus hebben we hem
gekocht voor 2900 dollar. het is een Subaru Liberty LX uit 98

Vandaag gaan we de papieren regelen voor de auto en als het goed is gaan we eind van de middag Sidney uitrijden richting het noorden naar uiteindelijk Cairns.





  • 17 September 2014 - 11:03

    Tina:

    Mooi verslag! Je geeft goed weer wat je meemaakt.
    Ben benieuwd waar jullie nu zitten!
    (kon de link openen via jonathan's reacatie)

  • 17 September 2014 - 11:57

    Hilde Bakker:

    Wat vet klinkt dit allemaal zeg! Ik ben nu nog jaloerser!

  • 17 September 2014 - 12:26

    Loes:

    Wat een ervaring Erik. En dat nog maar na 1 week. Leuk hoor!! Goede reis en hopelijk hebben jullie een goede deal gemaakt met de auto. Groetjes Loes

  • 17 September 2014 - 14:47

    Christine:

    Wat leuk om te lezen Erik. Ben benieuwd hoe het verder gaat :-)

  • 17 September 2014 - 17:04

    Rimke:

    Top begin zo! En wat leuk dat je een blog bijhoudt:) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Collaroy

Erik

Hallo iedereen, 9 september vertek ik naar Sydney, iedereen die het leuk vind om te lezen wat ik aan het doen ben kan dat hier doen. Zoals het plan nu is begin ik in Sydney en reis ik samen met Iris Bakker naar het noorden via de kust langs de goldcoast en Brisbane naar Cairns. vanuit daar willen wij het vliegtuig pakken richting Auckland in Nieuw Zeeland. daar willen wij vooral het zuideiland rondreizen. Vervolgens vliegen we naar Perth aan de westkust. daar zijn wij van plan om een 2e hands auto te gaan kopen en daarmee via de kust langs Broome en nationale parken naar Darwin te rijden. vanuit Darwin rijden we dwars door het Red Centre naar Alice Springs en Ayers Rock. om uiteindelijk in Melbourne te eindigen. Misschien dat ik op de terugvlucht nog even uitstap in Bangkok om daar nog een maandje te reizen. Dit is nu het plan maar het zal nog wel 739 keer veranderen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 11039

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: