De start van een nieuw deel in mijn reis - Reisverslag uit Mareeba, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu De start van een nieuw deel in mijn reis - Reisverslag uit Mareeba, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu

De start van een nieuw deel in mijn reis

Door: Erik de Best

Blijf op de hoogte en volg Erik

17 Augustus 2015 | Australië, Mareeba

Hallo,

De laatste paar dagen wwoofen waren super relaxed. totaal niet hard gewerkt, John en ik hebben nog een beetje aan de schuur geknutseld en ik heb mijn auto weer laten repareren in Cairns omdat hij een raar geluid maakte als ik gas gaf, ik was bang dat het de timing belt was, maar gelukkig was dat het probleem niet. Er zat een scheur in de uitlaat en die hebben ze weer aan elkaar gelast. En John de man bij wie ik aan het wwoofen ben heeft alles betaald, helemaal top. Mijn laatste dag wwoofen ben ik gaan goud zoeken met John en een vriend van hem. Dit was zeker tof om te doen, John had de metaal detector in mijn handen en als hij denkt dat hij goud gevonden heeft moest Ik graven. De excitement die er dan is en de hoop op goud is het leukste. We hebben in totaal 3 uur gezocht en ongeveer 12 keer moest ik graven, meestal was het loos alarm want de detector gaat ook af als we een steen vonden met veel metaal er in of bij een mierenhoop. Maar 1 keer vonden we wel een stukje goud ter waarde van 100 tot 150 dollar en van John mocht ik dit stukje goud mee naar huis nemen. Het was een toffe ervaring om met hem de bush in te gaan maar je moet wel veel geduld hebben en geconcentreerd blijven voor de hele dag. Op de weg terug moest ik de 4x4 Toyota Hilux uit de bush rijden was ook gaaf was om te doen. Zo reed ik door opgedroogde riviertjes en moest ik enorm diepe kuilen ontwijken. Maandag ochtend heb ik John en Claire bedankt voor alles en ben ik naar Cairns gereden. Want Sacha moest ik In de avond ophalen van het vliegveld. De eerste avond hebben we in een hotel geslapen en de dag erna heb ik haar Cairns laten zien en hebben we een kunstgalerij bezocht. In de avond zijn we naar de camping gegaan waar Jeroen, Paul en Marit stonden. Hier hebben we gegeten en een drankje gedaan wat erg gezellig was. Helaas was dit de laatste keer dat ik de jongens in Australië zag. We hebben al zo vaak afscheid genomen maar dit was de allerlaatste keer dat ik ze zag. Ik heb zo een fantastische tijd met deze jongens gehad, Zo veel gelachen en gezien. Alleen maar goede herringeren. De afgelopen paar dagen zijn Sacha en ik naar het noorden gereden waar we gestopt zijn bij Ellis beach, Mossman gorge, Port Douglas, Cape Tribulation(1 van de mooiste stranden die ik gezien heb in Australië)en een mango wijnerij. Nu zijn we weer bij John en Claire. Waar we gratis onderdak en eten hebben. De eerste dag dat we bij John en Claire verbleven zijn we naar Kuranda gegaan waar we over de markt hebben gelopen, Kuranda is een leuk dorp midden in het regenwouden met een hippie feeling. Daarna hebben we Barron gorge waterfall gezien en na de lunch zijn we nog bij Davis creek en Emerald falls geweest. En vandaag zijn we gaan kanoën in lake tinneroo. In de avond hebben Sacha en ik gekookt voor John, Claire en de ouders van John wat ze zeer op prijs stelden.

Tot de volgende keer.

  • 17 Augustus 2015 - 21:19

    Tonen René:

    Die John en Claire moest jemaar te vriend houden; wat een geweldige mensen.
    En nu heerlijk met Sascha genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mareeba

Erik

Hallo iedereen, 9 september vertek ik naar Sydney, iedereen die het leuk vind om te lezen wat ik aan het doen ben kan dat hier doen. Zoals het plan nu is begin ik in Sydney en reis ik samen met Iris Bakker naar het noorden via de kust langs de goldcoast en Brisbane naar Cairns. vanuit daar willen wij het vliegtuig pakken richting Auckland in Nieuw Zeeland. daar willen wij vooral het zuideiland rondreizen. Vervolgens vliegen we naar Perth aan de westkust. daar zijn wij van plan om een 2e hands auto te gaan kopen en daarmee via de kust langs Broome en nationale parken naar Darwin te rijden. vanuit Darwin rijden we dwars door het Red Centre naar Alice Springs en Ayers Rock. om uiteindelijk in Melbourne te eindigen. Misschien dat ik op de terugvlucht nog even uitstap in Bangkok om daar nog een maandje te reizen. Dit is nu het plan maar het zal nog wel 739 keer veranderen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 11036

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: