Kununura tot jumping croc tour in Northern Territo - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu Kununura tot jumping croc tour in Northern Territo - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu

Kununura tot jumping croc tour in Northern Territo

Door: Erik de Best

Blijf op de hoogte en volg Erik

12 Juli 2015 | Australië, Kakadu


Hallo Hallo, Hier weer een verhaal van mij in Australië, het is een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, maar goed beter laat dan nooit. Dit keer van Kununurra tot en met de Jumping Croc Tour. In Kununurra stonden we op een betaalde camping omdat het ons plan was om weer met Rob en Nick af te spreken onze Australische vrienden die ons een fantastische dag hebben bezorgd bij de Bungle Bungles. Alleen begin van de avond belden ze ons dat het niet doorging, ze waren al doorgereden dus het ging niet meer door, no hard feelings. Wat ook erg toevallig was is dat ik op deze camping de zus van een goede maat van mij (Sam) tegen kwam. De volgende dag zijn we met mijn auto naar El Questro gereden, dit is het laatste stuk van de Gibb river road. Hier hebben we drie wandelingen gedaan door gorges genaamd Emilia, El Questro en Emma gorge. Vooral de laatst genoemde was echt schitterend. Hier loop je eerst een stuk door de gorge zelf en bij het einde is een hoge waterval waar je ook kan zwemmen, gewoon prachtig. De ochtend erop hebben we een kleine wandeling gemaakt door Hidden Valley dit was best wel mooi maar vergeleken met de Bungle Bungles viel het in het niets. De rest van de dag hebben we te veel kilometers gereden richting Katherine waar we de volgende dag zijn aangekomen. Hier zijn we naar de hot pools gegaan dit is een stroompje met een beetje warm water dit was wel geinig. Op maandag zijn we gaan canoën door Katherine gorge dit was zeker leuk alleen hoopten we zoetwater krokodillen te zien langs de waterkant maar dat zat er helaas niet in. In de middag hebben we bij Edith falls gezwommen, best wel een toffe plek. Dinsdag was het ons plan om naar Litchfield np te rijden maar onderweg zijn we gestopt bij een andere hot springs en deze was echt heet. In de avond stonden we op een rest area waar we Nederlanders tegen kwamen die we al eerder gezien hadden, gezellig een kampvuur gemaakt en later kwamen er nog meer backpackers bij zitten. De ochtend erop zijn we naar Litchfield np gereden en de jongens hadden weer een lekke band die vervangen moest worden. We zijn twee dagen gebleven in Litchfield np en hebben hier schitterende watervallen gezien en het toffe is dat je bij elke ook kan zwemmen wat het een nog moier gevoel geeft. Bij de Cascades dat is een riviertje die via verschillende pools zijn weg naar beneden zoekt. Ben ik aangevallen door een slang, ik kon zijn uithaal nog maar net ontwijken. Dit was wel even schrikken ook al was het maar een kleine slang. Vrijdagochtend zijn we aangekomen in Darwin waar we zin hadden in een goede stap avond en die hebben we gehad ook. Man man man wat een feest is het in Darwin. Het is best een leuke stad maar verveeld wel snel. We zijn naar een gratis waterpark gegaan en naar een grote markt en tijdens het eten op het strand een mooie zonsondergang gezien, de horizon was helemaal paars en roze. We wilden gaan werken bij de paarden races in Darwin dus hadden we een sollicitatie gesprek gehad en alledrie zijn we aangenomen. In 3 weken tijd zouden we zeven dagen kunnen werken maar dan moet je wel een SMS krijgen dat je kan werken. die hebben we alledrie de eerste dag niet gekregen en wilden niet wachten voor de volgende dag dat we misschien een SMS krijgen. Het wachten op een SMS hebben we net buiten Darwin gedaan bij een wwoof adres. Hier hebben we vijf dagen gezeten en de eigenaar geholpen met zijn hele schuur te schilderen, nieuwe indeling gemaakt en alle spullen terug in de schuur gebracht. Het was best wel leuk om te doen maar na een paar dagen begint het te vervelen en ik verdien liever geld als ik aan het werk ben. Daarom heb ik besloten om via Kakadu np alvast naar de oostkust te rijden om farm work te gaan doen voor een aantal weken voordat ik naar Brisbane rijdt. vlak voor Kakadu ben ik bij de jumping croc tour geweest dat aan de Adelaide river ligt. We gingen met een bootje de rivier op en vanaf de boot werden de krokodillen gevoerd, gaaf om van dichtbij te zien.

  • 12 Juli 2015 - 09:42

    Tina En Rene:

    Waat hebben jullie ongelooflijk veel mooie dingen ondernomen !
    Er komt geen eind aan. ( wat heerlijk voor je)
    Blij dat je die slang kon ontwijken...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kakadu

Erik

Hallo iedereen, 9 september vertek ik naar Sydney, iedereen die het leuk vind om te lezen wat ik aan het doen ben kan dat hier doen. Zoals het plan nu is begin ik in Sydney en reis ik samen met Iris Bakker naar het noorden via de kust langs de goldcoast en Brisbane naar Cairns. vanuit daar willen wij het vliegtuig pakken richting Auckland in Nieuw Zeeland. daar willen wij vooral het zuideiland rondreizen. Vervolgens vliegen we naar Perth aan de westkust. daar zijn wij van plan om een 2e hands auto te gaan kopen en daarmee via de kust langs Broome en nationale parken naar Darwin te rijden. vanuit Darwin rijden we dwars door het Red Centre naar Alice Springs en Ayers Rock. om uiteindelijk in Melbourne te eindigen. Misschien dat ik op de terugvlucht nog even uitstap in Bangkok om daar nog een maandje te reizen. Dit is nu het plan maar het zal nog wel 739 keer veranderen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 11034

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: