van druiven plukker naar appel plukker - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu van druiven plukker naar appel plukker - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu

van druiven plukker naar appel plukker

Door: Erik de Best

Blijf op de hoogte en volg Erik

28 Maart 2015 | Australië, Dunsborough

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat geschreven heb, maar dat betekent niet dat ik niks mee maak maar gewoon het feit dat ik er geen tijd voor heb. De afgelopen paar weken heb ik druiven geplukt in dunsborough en verbleef ik in het YHA beach hostel wat een zeer toffe plek is met veel gezellige backpackers, ik was van plan om hier een lange tijd te blijven totdat ik de kans kreeg om met 4 andere backpackers in een huis te slapen voor veel minder geld. 1 van de backpackers(sydney) haar ouders hebben een groot vakantie huis en sydney vroeg of we met een aantal backpackers in haar huis wilden slapen. Daar kon ik geen nee tegen zeggen. Ik had eindelijk na meer dan 5 maanden weer mijn eigen slaapkamer, fantastisch geen gedoe met een tent of stil te hoeven zijn voor roomies. 1x hebben we een hoop mensen uitgenodigd voor een BBQ dit was zeer gezellig, een stuk of 40 mensen waren er.
Het druiven plukken zelf was niet echt goed werk, maar het werk erna was wel goed en betaald per uur. Ook heeft de manager ons een paar keer getrakteerd op bier bij de lokale brouwerij genaamd the bootleg.
Na twee weken in het huis gezeten te hebben was het weer tijd om door te gaan, next stop een festival net buiten Perth genaamd Kinetic Dreaming dit festival was best wel leuk maar het hippie niveau was veel te hoog. In dit weekend was het ook mijn verjaardag en het is raar om jarig te zijn aan de andere kant van de wereld ver weg van mijn vrienden en familie. Ik voelde mij niet echt jarig hierdoor.
Na het weekend kon ik mijn auto eindelijk weer ophalen na 3 maanden hem te moeten missen. Ik was zo blij om weer te kunnen rijden, de vrijheid is fantastisch. Ik moest meteen Door naar Manjimup waar mijn Duitse vrienden Stefan en Michele een baan voor mij hebben geregeld in appels plukken. Ik ben gestopt met druiven plukken omdat het seizoen bijna voorbij is en ik hoop meer geld te verdienen. Ik hoef gelukkig geen geld te betalen voor een onderkomen want de eerste paar dagen heb ik in mijn auto geslapen voor niks en nu heeft de baas van de Apple farm ons een plek gegeven op een stuk land van hem midden in het bos. Dit is best wel een chille plek want iemand heeft last van ons en ik kan mijn tent laten staan.
Op vrijdag 20 maart zijn Thiago en ik naar het zuiden gereden naar Albany, hier kwam ik twee backpackers tegen die ik ken van Perth. Samen met hun zijn we uitgegaan in de enige club van Albany en ik had er weinig verwachten maar het was eigenlijk super gezellig. Op zondag zijn we terug gegaan naar het hostel in dunsborough om al onze vrienden weer te zien. In de middag hebben we gevoetbald met allemaal backpackers, man man man wat was het lekker om weer en potje voetbal te spelen.
Ik heb nu bijna 3 weken gewerkt op de Apple farm en het bevalt mij goed. Af en toe moet ik helpen met avocado's inpakken en dan weer tractor rijden. Het enige nadeel hier is dat er niks te beleven valt in Manjimup, dus na een week werken moet ik het dorp uit en wat leuks doen.

  • 28 Maart 2015 - 09:16

    Tina En René:

    Lekker relaxed en je geld komt evengoed binnen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Dunsborough

Erik

Hallo iedereen, 9 september vertek ik naar Sydney, iedereen die het leuk vind om te lezen wat ik aan het doen ben kan dat hier doen. Zoals het plan nu is begin ik in Sydney en reis ik samen met Iris Bakker naar het noorden via de kust langs de goldcoast en Brisbane naar Cairns. vanuit daar willen wij het vliegtuig pakken richting Auckland in Nieuw Zeeland. daar willen wij vooral het zuideiland rondreizen. Vervolgens vliegen we naar Perth aan de westkust. daar zijn wij van plan om een 2e hands auto te gaan kopen en daarmee via de kust langs Broome en nationale parken naar Darwin te rijden. vanuit Darwin rijden we dwars door het Red Centre naar Alice Springs en Ayers Rock. om uiteindelijk in Melbourne te eindigen. Misschien dat ik op de terugvlucht nog even uitstap in Bangkok om daar nog een maandje te reizen. Dit is nu het plan maar het zal nog wel 739 keer veranderen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 11035

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: