Laatste dagen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Erik Best - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Erik Best - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Nieuw Zeeland

Door: Erik de Best

Blijf op de hoogte en volg Erik

14 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hello hello, de laatste paar dagen is het schrijven niet echt gelukt daarom moet ik nu proberen alles te herinneren wat best lastig is omdat ik weer zoveel prachtige dingen heb meegemaakt.

Maandag 5 januari hebben we de auto ingeleverd bij het verhuurbedrijf, gelukkig hadden we de auto verzekerd want de laatste dag is de achterbumper op de snelweg 3 keer losgeraakt. We hadden twee nachten geboekt in een hostel in Auckland. hier hebben we wasjes gedraaid en andere dingen geregeld. De tweede avond kwamen Jeroen en Paul aan vanuit Australië, Toen moesten we natuurlijk even een welkomstdrankje doen met hun, kortom dit was een fantastische avond. Jeroen en Paul hadden de dag erna meteen een auto gekocht en de 7e zijn we Auckland uitgereden samen met Coen en Linsey die weer een auto hadden gehuurd, de eerste paar dagen hebben we nog gezellig samen gereisd.
De 8e zijn we naar grotten gegaan waarvan ik de namen ben vergeten. Maar het was wel echt tof. Op onze blote voeten zijn we de grotten ingegaan omdat dat lekkerder loopt dan slippers, ook liep er een rivier door de grotten heen waardoor je sowieso natte voeten kreeg. wat we niet verwacht hadden maar wel echt tof was om te zien is dat er glowworms is de grotten waren. zodat als er geen zaklamp aan stond leek het net of je om middernacht naar de sterren kijkt. De dag erna of daarna zijn we naar het meest noordelijke puntje van Nieuw Zeeland gereden, Cape Reinga. hier heb je ook enorm grote zandduinen. We hebben toen met ze allen sandboards gehuurd en zijn de bergen af geraced, echt wel leuk om te doen.
Dit was de laatste dag samen met Coen en Linsey zijn de ochtend erna weer naar het zuiden gereden. Ik heb vijf weken met ze gereisd en echt een top tijd gehad, bedankt daarvoor.
En toen ging mijn reis met Jeroen en Paul echt beginnen. Ik weet niet of ik het al had verteld maar ik ken deze broers van de eerste week in Sydney. Met hun heb ik rustig het deel boven Auckland bezocht. We hebben in een mooie baai gezwommen, Nieuw Zeelands oudste boom gezien, dat ding is ongeveer 2000 jaar oud echt bizar. Dat ding stond er misschien al toen Jezus nog rondliep. Ook hebben we watervallen bezocht, bij één konden we ook zwemmen wat zeer verfrissend was.
Op één camping werd ik uitgenodigd om bij een Maori familie te zitten en een drankje te doen. Dit was erg gezellig en de mensen waren zo vriendelijk tegen mij, echt een ervaring rijker.
Wat ook erg leuk was is dat onverwachts een belletje kreeg van Jeroen. Jeroen was net klaar met uitgaan in Nederland en had zin om te spreken, ik vond het hartstikke tof ook al verstond ik er weinig van ;).
De een na laatste avond met de jongens zaten we op een camping waar niet heel veel te beleven was, wel hebben we een nieuwe olympische sport uitgevonden, namelijk het nonchalant Aeroguard gooien. Wat we deden is een spuitbus tegen muggen(aeroguard) zo nonchalant mogelijk naar elkaar toe gooien. Het stelt niks voor maar we hadden de tijd van ons leven.
De laatste avond hadden we zin om goed af te sluiten dus hadden we een hostel geboekt in Auckland en zijn s'middags begonnen met speciaal biertjes drinken in één van de weinige gezellige straatjes van Auckland. In de avond zijn we uitgegaan. En dit was wederom een top avond.
Jeroen en Paul zijn echt toffe mensen waar je goed mee kan lachen en ze hebben beiden een gouden hart. Met een beetje geluk zie ik jullie weer Perth.

Cheers.


  • 14 Januari 2015 - 07:14

    Jeroen :

    haha die Erik ik kon jou wel goed verstaan alleen er zaten krekels op de lijn ;) leuk verhaaltje weer tot snel! Xx

  • 14 Januari 2015 - 07:37

    Tina En René:

    Leuk! Die uitnodiging van een Maori-familie.
    Op jullie laatste avond waren we min of meer ook van de partij...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Erik

Hallo iedereen, 9 september vertek ik naar Sydney, iedereen die het leuk vind om te lezen wat ik aan het doen ben kan dat hier doen. Zoals het plan nu is begin ik in Sydney en reis ik samen met Iris Bakker naar het noorden via de kust langs de goldcoast en Brisbane naar Cairns. vanuit daar willen wij het vliegtuig pakken richting Auckland in Nieuw Zeeland. daar willen wij vooral het zuideiland rondreizen. Vervolgens vliegen we naar Perth aan de westkust. daar zijn wij van plan om een 2e hands auto te gaan kopen en daarmee via de kust langs Broome en nationale parken naar Darwin te rijden. vanuit Darwin rijden we dwars door het Red Centre naar Alice Springs en Ayers Rock. om uiteindelijk in Melbourne te eindigen. Misschien dat ik op de terugvlucht nog even uitstap in Bangkok om daar nog een maandje te reizen. Dit is nu het plan maar het zal nog wel 739 keer veranderen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 11033

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: