feestdagen aan de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Erik Best - WaarBenJij.nu feestdagen aan de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Erik Best - WaarBenJij.nu

feestdagen aan de andere kant van de wereld

Door: Erik de Best

Blijf op de hoogte en volg Erik

05 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Eerste kerstdag hebben we in de avond bij Lonneke een BBQ gehad, Zij woont op een berg in Queenstown met een prachtig zicht over het meer. In totaal hebben we met zes mensen gegeten, Lonneke, Kim, Marlous, Linsey, Coen en ik. Allemaal Noord-Hollanders. Het was super gezellig om met hun kerst te vieren en in de avond zijn we nog uit geweest in Queenstown wat ook echt top was.
Toen ik naar Nieuw Zeeland kwam had ik totaal geen idee waar ik zou zijn met kerst en dan beland ik uit het niets op zo een prachtige plek met mooie mensen, jaa dat is top! Tweede kerstdag hadden we allemaal een kleine kater en in de middag hebben een filmpje gekeken in de bioscoop en in de avond hebben we weer een BBQ gehad bij Lonneke omdat we nog veel eten over hadden van de dag ervoor. Dit keer waren er nog twee Nederlanders bij die Lonneke van vroeger kende.
De 27e hebben we vrij weinig gedaan omdat we zeer moe waren, waarschijnlijk kwam het door de mooie feestdagen.
In de avond stonden we op een mooie DOC camping aan een meer. In de avond en de ochtend erna hebben we in het meer gezwommen wat geen eens zo koud was.
Zondag zijn we gaan paintballen in Cromwell. dit was voor mij de eerste keer en het was best wel tof. Wij drieën speelden met een groep mannen die een vrijgezellenfeest hielden. De helft van de mannen waren al aardig aangeschoten en de andere helft was ook niet meer bepaald nuchter.
De 28e ben ik gaan raften in de Shotover River net als paintball deed ik dit ook voor de eerste keer en het was erg leuk om te doen. De natuur was schitterend om doorheen te varen en het raften zelf was ook erg leuk met een paar erg wilde stukken er in. Ook gingen we door een zelfgemaakte tunnel van 170 meter lang. Deze tunnel is gemaakt tijdens de goudkoorts die hier jaren geleden heerste.
De dag erna hebben we overdag vrij weinig gedaan en in de avond hebben kwamen we Niels tegen die een vriend van Coen is en zijn met ze 4en even een drankje gaan halen in het centrum.
30e hebben we een wandeling gemaakt met een leuk uitzicht over Queenstown en het meer en op oudejaarsavond hebben we gezellig oliebollen gemaakt en tot mijn verrassing waren ze nog redelijk goed gelukt ook. Helaas regende het de gehele dag en hadden we geen plek om gezellig te zitten tot het twaalf uur was, uiteindelijk zijn we een openbaar toilet ingegaan waar we in totaal met zes mensen een feestje aan het houden waren.
Om twaalf uur stonden we met de hele groep bij het meer waar vuurwerk werd afgestoken. Het zag er leuk uit maar is veel minder dan in Nederland, de kermis van Alkmaar is een stuk beter. Daar bij het meer heb ik andere mensen ontmoet en ben eigenlijk de hele avond met hun uit geweest en rond half 5 kwam ik gelukkig Coen en Linsey weer tegen die net in een taxi zaten, Ik zeg top avond. Het was erg leuk om hier op een andere plek nieuwjaar te vieren maar het voelt toch erg vreemd. Ik vier het liever met vrienden en familie om mij heen.
De eerste zijn we uit Queenstown gereden richting het noorden en hadden ergens langs de weg verse zalm gekocht uit één van de meren, heerlijk!
De volgende dag zijn we naar Christchurch gereden wat wel interessant was om te zien omdat hier een aantal jaar geleden een aardbeving is geweest en dat kan je dan ook nog goed zien, het centrum is totaal verwoest. Voor de rest is er weinig aan en na boodschappen gedaan te hebben zijn we weer doorgereden. We hadden nog wat tijd over voordat we op de ferry moesten dus zijn we via Arthur's Pass gereden wat een mooie weg is langs allemaal bergketens. Ook reden we weer via de westkust en dit keer hadden we beter weer waardoor het uitzicht erg mooi was. We waren bijna voorbij de Pancake Rocks en blowholes gereden maar we zijn gelukkig toch gestopt want het was het zeker waard om te zien.
De 3e hebben we vlakbij Picton geslapen en eindelijk weer eens een warme douche gepakt en de ochtend erna moesten we om kwart over vier op om de ferry te pakken terug naar het Noordereiland. Deze gehele dag hebben we gereden wat vreselijk saai was maar het moest wel omdat we de auto op de 5e moesten inleveren in Auckland.

In plaats van dat ik terug vlieg naar Perth als mijn Nieuw Zeeland avontuur erop zit ga ik eerst nog de Great Occean Road langs met 4 gezellige dames, ik kijk er naar uit! en ja vrienden en familie ik weet dat er daar nu hevige bosbranden zijn dus ik zal goed uitkijken.

  • 05 Januari 2015 - 07:34

    Tina En René:

    Wat een een fantastische tijd heb je in NZ gehad, hè?
    En iedere keer weer prachtige ontmoetingen!

  • 05 Januari 2015 - 15:50

    Miranda:

    hoi Erik,
    Gelukkig nieuwjaar en wat heb ik weer genoten van je reisverslag, kijk alweer uit naar je volgende belevenissen.

    Groeten Miranda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Erik

Hallo iedereen, 9 september vertek ik naar Sydney, iedereen die het leuk vind om te lezen wat ik aan het doen ben kan dat hier doen. Zoals het plan nu is begin ik in Sydney en reis ik samen met Iris Bakker naar het noorden via de kust langs de goldcoast en Brisbane naar Cairns. vanuit daar willen wij het vliegtuig pakken richting Auckland in Nieuw Zeeland. daar willen wij vooral het zuideiland rondreizen. Vervolgens vliegen we naar Perth aan de westkust. daar zijn wij van plan om een 2e hands auto te gaan kopen en daarmee via de kust langs Broome en nationale parken naar Darwin te rijden. vanuit Darwin rijden we dwars door het Red Centre naar Alice Springs en Ayers Rock. om uiteindelijk in Melbourne te eindigen. Misschien dat ik op de terugvlucht nog even uitstap in Bangkok om daar nog een maandje te reizen. Dit is nu het plan maar het zal nog wel 739 keer veranderen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 11030

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: