Onderweg! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu Onderweg! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu

Onderweg!

Door: Erik de Best

Blijf op de hoogte en volg Erik

26 September 2014 | Australië, Byron Bay

Vandaag 17-09-2014 is de eerste echte dag dat we op reis zijn. Met wij bedoel ik Iris, Monique en ik. Monique gaat de eerste 6 weken met ons mee en dan gaat zij met haar vriend een camper huren, ook super tof!

We reden Manly uit rond half 5, het is hier nog winter/lente dus het wordt al snel donker. toen we Sidney achter ons hadden liggen was het al schemerig, en we hadden nog geen idee waar we zouden gaan slapen. Monique had in de auto een camping app gedownload zodat we een camping konden vinden, het was nu al harstikke donker. De weg naar het national parc Bouddi was erg hobbelig met scherpe bochten, het was dan ook best een avontuur om op de camping te komen. Eenmaal aangekomen kwamen we een andere backpacker tegen Andy. Hij was pasta aan het koken en we mochten mee eten met hem dus hebben we samen een maaltijd gemaakt, super gezellige en aardige jongen. De dag erna hebben wij Andy getrakteerd op ontbijt.

Toen we wakker werden kwamen we erachter dat het strand maar twintig meter van de camping lag. echt super tof om zo wakker te worden! deze dag hebben we eerste paar uur op het strand gelegen, ook heb ik een wandeling langs de kust gemaakt met Monique waar ik mijn eerste hagedissen en salamanders tegen kwam en ook zelfs een slang 1 meter naast mij.

Donderdag zijn we naar het noorden gereden naar het national parc Mayll waar we ook weer een camping bij de zee hadden gevonden. deze camping was even wat primitiever dan de vorige namelijk alleen maar een toilet. Op weg hier heen heb ik ook mijn eerste kangaroes langs de weg gezien. Vrijdagochtend zaten we rond 9 uur in de ochtend al op het strand te zonnen, hier hebben we ook onze eerste dolfijnen gezien een stuk of 15 zwommen rustig voorbij.

De nachten zijn hier nog erg koud dus ik houd mijn kleding aan als ik ga slapen maar rond een uurtje of zes word ik altijd wakker van de kou. Wat ook erg leuk is dat de campings die we tot nu toe hebben gehad gratis zijn, super chill.

Vandaag hebben we ongeveer 4 uur gereden naar het noorden en zijn aangekomen in het plaatsje/national parc Crowdy bay. We hebben een prutje gegeten van pasta, kippensoep, tonijn en een ui maar het was nog goed te eten ook. De nachten hier in Australie zijn ook prachtig, heel helder waardoor je alle sterren kan zien. na het eten zijn we de auto ingevlucht omdat er allemaal wilde geluiden uit de bosjes kwamen.

Zaterdag 20/09 hebben we overnacht op een camping in Arakoon dit is weer een primitieve camping. ons water was op en we hadden al drie dagen niet meer gedoucht dus zijn we een dure camping opgelopen en hebben daar even snel gedoucht en drinkwater gehaald. Arakoon ligt aan het strand en heeft een prachtig baaitje. rond deze baai lopen ook allemaal kangaroes ik heb er denk ik wel 50 gezien en ze zijn helemaal niet mensenschuw. Zondag hebben we een kleine wandeling gemaakt langs de kust van Arakoon en hier hebben we allemaal walvissen gezien, echt super gaaf!

Zondagmiddag zijn we weer de weg op gegaan we zijn iets naar het noorden en meer naar het binnenland gegaan want we wilden een goedkope camping. We zijn uiteindelijk aangekomen in het dorpje Dorrigo.Hier is echt niks te beleven en het regende ook nog. De dames hebben in de wasserette geslapen omdat ze bang waren dat de tent niet waterdicht is. De dag erna hebben we snel ingepakt en zijn een stuk noordelijker gereden naar de warmte. We vonden uiteindelijk een camping in Bundjalung National Parc.

Maandagmiddag zijn we naar Byron Bay gereden we wilden eerst overnachten op een rest area maar als je gesnapt wordt krijg je een hoge boete dus hebben we maar een camping opgezocht net buiten Byron Bay. De receptioniste dacht dat we maar met twee waren dus dat scheelt weer in de kosten.

Byron Bay is echt een toffe plek. als je aankom merk je het meteen. iedereen is laidback, en super vriendelijk. dit is ook een goede plek om nieuwe mensen te ontmoeten omdat hier veel backpackers komen. In Byron Bay hebben we lekker op het strand gelegen en een beetje door het plaatsje zelf gelopen. Enige nadeel van Byron Bay is dat er op elke hoek een tour bedrijf zit die wil dat je bij hun je tourtjes naar Whitsundays en Fraser Island boekt. Erg vervelend.

We zijn ook één avond uitgegaan in Byron wat erg leuk is met live muziek. Ook zijn we een middagje naar Nimbin gegaan, dit is een dorpje met allemaal hippies wat erg leuk is om te zien. Ik had er alleen wel meer van verwacht in mijn verwachtingen was het groter en waren de mensen vriendelijker. Ook werd er nog aan ons gevraagd of we wiet wilden kopen waar we vriendelijk voor bedankten.

Vandaag vrijdag de 26e gaan we nog even lekker zonnen op het strand en morgen middag gaan we weer op stap naar het noorden richting de Gold coast we horen van verschillende mensen dat hier niet veel aan is maar dat de Sunshine coast wel echt de moeite waard is om te zien.

By the way onze auto doet het fantastisch, hij rijdt heerlijk en geen mankementen, HEERLIJK!!!!

  • 26 September 2014 - 07:23

    Manoukiee:

    Moppie!!!

    Zo super leuk om dit te lezen. Ben echt blij dat het goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt!

    We missen je wel hoor en we blijven aan je denken!

    Hele dikke kus,

    Manouk

  • 26 September 2014 - 08:08

    Tina En René:

    Erik,
    Wat een pracht verslag weer. Ben toch wel benieuwd wat die wilde geluiden nou geweest zijn.
    Jullie doen het goed, zo met z'n drietjes!
    Ben benieuwd wat jullie volgende stop is.
    XXX

  • 26 September 2014 - 09:58

    Christine:

    Wauw Erik, zo te lezen al een groot deel van de Australische dieren gespot. Leuk!

  • 26 September 2014 - 10:16

    Charlotte:

    Hee Erik, wat leuk om je verhalen te lezen!!
    Ik ben ook wel benieuwd wat die wilde geluiden
    nou geweest zijn haha. Geniet lekker van je mooie
    reis! X Charlot

  • 26 September 2014 - 12:41

    Peter En Tineke:

    Wij volgen jouw verhalen ook Erik, wat super gaaf om zo door Australië heen te reizen. Veel plezier.

  • 26 September 2014 - 17:42

    Lisa:

    aaah wauww erik!!! Wat vind ik dit allemaal ONWIJS gaaf!! Echt geen woorden voor.
    Ik ga dit ook zekerr doen als het mijn tijd ervoor is! Haha :D
    Echt blij voor je! Heeel veeel plezier nog en ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    En af en toe wat leuke fototjes zijn ook welkom natuurlijk. Haja :p
    Xxx

  • 26 September 2014 - 17:53

    Marjolein:

    hee erik, wat geweldig allemaal, super gaaf !! Heel leuk om te lezen, ben trots op je, je doet het toch maar allemaal ! Groetjes aan de meiden! Dikke XXX van je stiefie

  • 26 September 2014 - 18:29

    Jeroen :

    heee Erik leuk om te lezen;) fijn te horen dat het goed gaat met je. Ik mis je wel hoor elke keer als ik bij de Deen ben even langs het brood Erik weg verdorie, maar toch elke keer vervelend. Ik kijk wel elke keer of je der ben hahah veel plezier daar en blijf genieten schatje adiós xx

  • 28 September 2014 - 21:31

    Rimke:

    Erik! Zwagertje, goed om te lezen dat je je zo vermaakt! Niet meer zo dicht bij die slangen komen en laat de krokodillen ook nog maar met rust;) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Erik

Hallo iedereen, 9 september vertek ik naar Sydney, iedereen die het leuk vind om te lezen wat ik aan het doen ben kan dat hier doen. Zoals het plan nu is begin ik in Sydney en reis ik samen met Iris Bakker naar het noorden via de kust langs de goldcoast en Brisbane naar Cairns. vanuit daar willen wij het vliegtuig pakken richting Auckland in Nieuw Zeeland. daar willen wij vooral het zuideiland rondreizen. Vervolgens vliegen we naar Perth aan de westkust. daar zijn wij van plan om een 2e hands auto te gaan kopen en daarmee via de kust langs Broome en nationale parken naar Darwin te rijden. vanuit Darwin rijden we dwars door het Red Centre naar Alice Springs en Ayers Rock. om uiteindelijk in Melbourne te eindigen. Misschien dat ik op de terugvlucht nog even uitstap in Bangkok om daar nog een maandje te reizen. Dit is nu het plan maar het zal nog wel 739 keer veranderen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 11025

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: