weer terug in Australië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu weer terug in Australië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Erik Best - WaarBenJij.nu

weer terug in Australië

Door: Erik de Best

Blijf op de hoogte en volg Erik

27 Januari 2015 | Australië, Melbourne

De laatste dag in nieuw zeeland heeft een kiwi mij nog een mooi strand laten zien ten westen van Auckland. Wat wel geinig was is dat het zand op het strand zwart is en er ijzer inzit (vandaar de kleur) ook had Ik een hele mooie zonsondergang. Terwijl de zon onderging besefte ik ook dat dit mijn laatste avond in nieuw zeeland is en het nieuw zeeland avontuur er helaas op zit.
Donderdag vloog om 7 uur terug naar Australië. Ik landde op Sydney en werd daar meteen opgehaald Door Miriam, Marlous en Kim. Super geregeld en de volgende reis was alweer begonnen voor mij. We sliepen net buiten Sydney op een gratis camping waar de goon weer werd opengebroken. In nieuw zeeland had ik de luxe om bier te drinken, helaas is het bier in ozzie weer gewoon duur waardoor ik het maar weer gewoon met goon moet doen. De dag erna hebben we rustig aan het kamp opgeruimd en zijn naar Canberra gereden. Het was wel leuk om hier te zijn omdat het de hoofdstad is. Hier zijn we naar het Australian war memorial gegaan, dit was heel interessant om te zien. En op het einde werd er nog een ceremonie gehouden die je landelijk kon volgen via een livestream. Helaas hadden we niet veel tijd waardoor we weer snel weg uit canberra wegreden.
De volgende dag zijn we vroeg opgestaan omdat we veel kilometers moesten rijden want in de avond landde Kelly in Melbourne (een vriendin van Kim en Marlous) in de avond weer een hoop goon er doorheen gedronken omdat we Kelly daar even kennis mee moesten laten maken, was weer een gezellige avond.
De dag erna hebben we rustig aan gedaan en zijn begin middag langs een info centrum gereden zodat we wisten wat alle highlights zijn langs de great occean Road. In de middag boodschappen ingeladen en een korte maar mooie coastwalk gedaan. In de avond hebben we een camping gevonden in het bos, we hadden een mooie spot naast een klein meertje, de avond was wel zeer koud.
Maandag lekker met eitjes ontbijt en zijn daarna naar een waterval gereden die weer mooi was! vervolgens weer een coastwalk gedaan nu in het plaatsje Lorne. Daarna zijn we naar een andere waterval en een grot gereden, was weer erg mooi om te zien. Vooral de weg er naar toe was mooi. In de avond hadden we een kampvuur gemaakt op de camping. Het was een beetje moeilijk om hout te vinden gelukkig vonden we een oud hek dat totaal geen doel meer had dus hebben we die gesloopt, we hadden een mooi vuurtje en kregen zelfs nog meer hout van locals. in de ochtend erna zijn we naar stephensons waterfall gereden die naast de camping lag, het was weer een mooie waterval. In de middag hebben we gezwommen in de zee of tenminste de dames hadden gezwommen we renden met ze alle de zee in maar ik viel in een onzichtbare kuil en er zat meteen een goede bult op mijn knie. Toen ben ik er maar weer uitgegaan. Aan het einde van de middag zijn we aangekomen bij de twaalf apostelen. Dit was wel ontzettend gaaf om te zien. Dit wilde ik net als Uluru heel graag zien. In de avond hadden we weer een top feestje gebouwd met 2 Duitsers en 2 Zweden, niet alle gasten op de camping waren blij met ons dus uiteindelijk maar naar bed gegaan omdat we toch wel medelijden hadden.

De volgende dag zijn we vroeg uit ons bed gegaan en hebben heerlijk gedoucht en rustig aan gedaan met ontbijten. Vervolgens hebben we de Great occean Road vervolgd richting Portland. Onderweg hebben we nog een zeer aantal mooie dingen gezien waaronder the Arch, London bridge en the Grutto zeer tof om te zien. Aan het einde van de middag zijn we naar de blowholes van Portland gereden,dit viel helaas een beetje tegen vooral in vergelijking met de blowholes die ik in Nieuw Zeeland gezien heb. In de avond hadden we een mooie campingspot gevonden die een aantal jaar geleden is afgebrand maar er zat wel alweer veel groen aan de bomen, wel mooi om te zien. Ook hebben ik hier mijn eerste wilde koala's gezien. In de avond waren er ook allemaal kangaroos die om onze tent heen sprongen. Ook hadden we weer een goed kampvuur gebouwd.
In de ochtend hadden we afgesproken met Joost, Marlous, Miriam en ik kennen hem van de eerste week hij zat namelijk ook in onze groep. Joost is nu aan het werk bij een schapenhandelaar en was toevallig in de buurt, heel leuk om al zijn verhalen te horen. In de middag pannenkoeken gebakken en rond 2 uur zijn we terug gereden naar Melbourne omdat de dag erop vroeg het vliegtuig naar huis moest halen. Omdat het haar laatste avond was zijn we heerlijk uiteten gegaan in het centrum van Melbourne. Ik had een heerlijk stuk ribeye, man man man wat kan een goed stuk vlees toch lekker zijn.
De dag erna hebben we Kim naar het vliegveld gebracht en zijn we met ze 4en doorgegaan. We zijn toen even naar het strand gegaan om even lekker uit te rusten en na een uurtje zijn we naar een camping gereden naast grampians national park. De nachten hier zijn weer redelijk koud dus als de zon onder gaat is het vaak niet meer aangenaam. De zon gaat hier rond 9 uur onder. De ochtend erna zijn we vroeg opgestaan om een mooie wandeling te maken in de grampians. Het was een zeer mooie wandeling met riviertjes, mooie rotsformaties ook liepen we door silent street, dit is een soort van gang met aan beide kanten rotsen, heel tof. Maar de Pinnacle was toch wel het hoogtepunt van de wandeling. Dit is een soort van overhangende rots met een prachtig uitzicht. Eind van de middag zijn we naar mckenzie waterfall gereden. Dit is echt een prachtige waterval (heel breed, veel water en redelijk hoog! ) helaas wisten meer mensen dat dit een mooie waterval is, ik vond het dan ook even te toeristisch. In de avond kwam Joost weer gezellig langs en hebben we een mooie avond gehad met de goon. De dag erna zijn we met ze allen weer naar de grampians gereden dit keer zijn we naar de balconies gereden waar je een prachtig uitzicht heb over het national park. Vervolgens naar een ander uitzicht en naar silverband waterfall gereden deze waterval viel een beetjetegen vooral omdat weer dag ervoor mckenzie gezien hebben. In de middag hebben we een gratis camping gevonden vlakbij Ballarat, de ochtend erna kwam er een auto club australia day vieren, hele aardige mensen en Australische petjes gekregen. Voor de avond hadden we een hotel geboekt in het centrum van Melbourne om australia day te vieren. Bij de Docklands was er goede muziek en daar hebben we de hele avond gestaan. er was een Nederlands eettentje met friet en kroketten, heerlijk om weer goede mayonaise en kroket te eten.

Helaas is mijn tablet overleden(het aan knopje is stuk) beetje jammer misschien dat ik hem ergens kan laten maken. Hierdoor kan ik ook geen foto's uploaden.

  • 27 Januari 2015 - 19:15

    Rimke:

    Weer een mooi verhaal Erik!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Erik

Hallo iedereen, 9 september vertek ik naar Sydney, iedereen die het leuk vind om te lezen wat ik aan het doen ben kan dat hier doen. Zoals het plan nu is begin ik in Sydney en reis ik samen met Iris Bakker naar het noorden via de kust langs de goldcoast en Brisbane naar Cairns. vanuit daar willen wij het vliegtuig pakken richting Auckland in Nieuw Zeeland. daar willen wij vooral het zuideiland rondreizen. Vervolgens vliegen we naar Perth aan de westkust. daar zijn wij van plan om een 2e hands auto te gaan kopen en daarmee via de kust langs Broome en nationale parken naar Darwin te rijden. vanuit Darwin rijden we dwars door het Red Centre naar Alice Springs en Ayers Rock. om uiteindelijk in Melbourne te eindigen. Misschien dat ik op de terugvlucht nog even uitstap in Bangkok om daar nog een maandje te reizen. Dit is nu het plan maar het zal nog wel 739 keer veranderen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 11026

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: